JJ Market, National museum and.... PIZZA!!!! :D - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu JJ Market, National museum and.... PIZZA!!!! :D - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

JJ Market, National museum and.... PIZZA!!!! :D

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

06 Oktober 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Weer even een klein berichtje van mij.
Het vegafestival is alweer bijna voorbij, ons onderzoek (ja, ook Roxans deel) is zeer goed aan het lopen (te goed....). We hebben nu ongeveer 74 monsters verwerkt en aangezien de schatting van de olifantenpopulatie in ons wildlife park dat we in kaart moeten brengen ongeveer 150 bedraagt. Zijn we al bijna door de monsters heen. Dus ja, hmm wat dan. Maar goed dat doet er nu nog niet erg veel aan toe.

Natuurlijk hebben we weer vanalles beleefd de afgelopen week. Zo zijn we vorige week zondag naar de JJ market geweest. Een walhalla voor mensen die van koopjes shoppen houden. Niet alleen is er een ruime keuze (15,000 kraampjes maar liefst), ze zeggen dat je ALLES kan krijgen op deze markt. Het enige minpuntje is dat het een onmense tijd kost om de juiste delen te vinden, dat het in de openlucht is. De kraampjes hebben wel doeken tegen de zonneschijn gespannen dus je hebt geen last van de zon, maar frisse lucht ontbreekt het daardoor ook aan. Dus je loopt in 32 graden, benauwd van het ene kraampje naar het andere. Hmm, ik heb 3 liter water daar naar binnen lopen gieten en volgens mij verdampte het ook net zo snel weer uit mijn lichaam. Gelukkig hadden we twee goede gidsen bij ons, de begeleidster van Allison en haar vriend. Dus we hebben een hoop gezien.

Het schokkendste om te zien was de Pet Area. Ofwel eindeloze kraampjes waar pups, kittens, babykonijntjes etc. Verkocht werden. Je kan het zo gek niet bedenken of ze hadden het. Husky pups, chowchow’s, persen, boxers, pitbulls alles. Alleen je kan je voorstellen hoe het eruit zag bij 32 graden warmte, geen water of iets.
Ik heb er een grote variatie gezien van klinische aandoeningen. Een klein feitje wat dr. Nuan ons vertelde was dat ongeveer 1 op de 20 pups het overleefd. Dit omdat het parvovirus hier natuurlijk hoogtij viert.
De konijntjes sector was ook vreselijk. Allemaal te jonge konijntjes met kleertjes aan, zonder water of eten in gaaskooitjes ter grote van zichzelf. En dan hoog opgestapeld he! Dierenliefhebber nachtmerrie....

Voor de rest was het natuurlijk wel heel leuk hoor :D het enige wat ik echter gekocht heb waren een paar sjaals voor mams en een kaarsenhouder in mijn favokleuren met een olifant uiteraard en HEEL VEEL WATER.

Maar dat was vorig weekend. Afgelopen weekend zijn we met het busje weer naar winkelcentrum Pinklao afgereisd. Daar konden we het grootte billboard van de pizza compagny niet weerstaan. Dus Roxan en ik hebben heerlijk genoten van een pizza zoals een pizza bedoeld is. Even een anekdote van vorige week maandag. Roxan en ik hielden het niet meer uit en ondanks dat het pikkedonker was, zijn we toch op ons fietsje gestapt en zijn we dapper richting het Steak House gereden. Na op goed geluk toch op de juiste plek te zijn aangekomen ondanks het ontbreken van lantaarnpalen op sommige gedeelten (en ja, nog steeds geen fietsverlichting) had Roxan een pizza besteld en ik een pasta “baked spinach with chease”. Nou daar bleek ook alles mee gezegd te zijn hoor!! Mijn ovenschoteltje bestond uit alleen maar spinazie en kaas. Ze waren het hoofdingredient, namelijk de pasta, gewoon domweg vergeten. Roxan had een super minipizza met in plaats van tomatensaus een chillisaus achtig iets. En er zaten rozijnen op de hawaii pizza (?) het was in ieder geval een hele aparte combinatie. Dus ik denk niet dat we daar nog snel pizza gaan eten. Eerder steak, en ik dan maar weer iets anders. Geen vega-burgers hier. Maar bij de pizza compagnie hebben we lopen smullen hoor!! Het kostte ons in totaal wel 13 euro (voor twee pizza’s, water en cola ;) ) ja we zijn de prijzen hier al gewend.

Hierna zijn Roxan en ik naar het National Museum in Bangkok gegaan. Blijkt vandaag dat de menigte die we zagen dus de beroemde Mob was die demonstreerde tegen de verkiezingen van de nieuwe president. Ook al is de noodsituatie al voorbij, er is nog steeds onrust hier. Zeker omdat de Nieuwe gekozen leider aanverwant is met de President waar alle ruzie mee is begonnen of zoiets. Maar daar krijgen we verder niet veel van mee. Het nationale museum was erg interessant. Alleen was het gister met 35 graden celsius en geen airco ook weer behoorlijk zwaar om 5 uur lang spullen te kijken uit het verleden. Maar ik heb wel heel mooie dingen gezien, alleen mocht je nergens echt foto’s maken. Dat was wel jammer.

Na afloop hebben we een Tuk Tuk genomen terug naar het winkelcentrum. Nou ik zal tegen iedereen zeggen dat je minimaal een keer in een Tuk Tuk moet hebben gezeten als je in Thailand bent. Maar neem daarna altijd de TAXI. Want je staat in de file, tussen de uitlaatgassen en dat is nou niet bepaald prettig hoor. Wel kun je lekker rondkijken en het is wel een ervaring.

Nou, ik heb weer genoeg gebabbeld, de foto’s volgen snel weer.

Volgend weekend gaan we naar de Chanchanaburi province, olifantenparkje bezoeken, beetje klinisch onderzoek leren met de Japanse en Duitse studenten (alhoewel ik nog geen Duitse studenten heb gezien hier).

  • 06 Oktober 2008 - 17:20

    Michelle:

    hey,

    Echt belabberd zeg, die dierenmarkten... bij tvprogramma Monkey bussines hebben ze ook al een keer beelden laten zien van de toestanden, echt verschrikkelijk!!

    Ik kijk uit naar je volgende verhaal over klinisch onderzoek bij olifanten!

    Doe Roxan de groeten..

    groetjes Michelle

  • 09 Oktober 2008 - 10:31

    Nadine:

    Hey helmie!

    Kan je niet wat rustiger aan doen met de monsters zodat je wel uitkomt met je tijd? Of heb je dan helemaal niks te doen op een dag? Onze dagen zijn ook erg relax; vaak van 9 - 4 uur. En de pauzes zijn erg lang! Ik ben wel benieuwd naar je foto's! Hopelijk heb je ook een paar van de dieren op de markt gemaakt zodat ik me een goed beeld erbij kan vormen. Geniet nog van de vele pizza's die gaan volgen!

    X Nadine

  • 09 Oktober 2008 - 20:04

    Arno:

    Ik blijf het boeiend vinden om je belevenissen te lezen. Ook de foto's zijn voor ons heel herkenbaar. Wij hebben ook heel wat 'wats' gezien. En die tuk tuk ...daar wen je wel aan. Nog veel plezier!

  • 11 Oktober 2008 - 18:56

    Fam Voorn:

    Hey Helmie.

    Mijn moeder en oma zijn net bij jouw moeder op bezoek geweest voor de verjaardag. Ze heeft over je site vertelt ;). De bloemen zijn goed aangekomen. We zullen alle verhalen is gaan lezen over je avonturen in Thailand.

    Groetjes Matys

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 December 2008

Laatste nacht in Bangkok

13 December 2008

Back in Bangkok

11 December 2008

Chiang Rai, voor aapjes spelen, thai food &veearts

04 December 2008

Arme Veearts

01 December 2008

En de vakantie is begonnen!!
Helmie

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 77604

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 15 December 2018

Uganda, Pearl of Africa

12 September 2015 - 06 Oktober 2015

Theo en Helmie in Peru

16 December 2013 - 20 April 2014

Helmie goes Kiwi

14 September 2012 - 11 Oktober 2012

Het Polska avontuur

28 September 2011 - 26 Oktober 2011

Roadtrip van Calgary naar L.A.

15 November 2009 - 16 December 2009

Costa Rica

29 Augustus 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: