Vega Heaven - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu Vega Heaven - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

Vega Heaven

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

26 September 2008 | Thailand, Bangkok

Nou, ze hebben hier toch iets briljants verzonnen. Er is hier namelijk een Chinese traditie, waarbij men 9 dagen alleen maar vegetarisch mag eten. Om zo hun lichaam te reinigen en puur te worden. (Hmmm hoe puur en rein ben ik dan vanbinnen ;) ) Bij ons in de kantine is het al begonnen. Een van de zes eetkraampjes is sinds afgelopen maandag tot en met zes oktober in het geel met rode vlaggetjes gehuld. Teken dat zij alleen maar vegetarisch eten verkopen!! GEEN EI MEER Woehoe (of nou ja, 's avonds wel gewoon ei in de lamoon want die weten niet wat tofu is en doen niet mee aan het vegafestijn).

Maandag verkeerde ik gewoon in een shocktoestand, want ik had gewoon 16 gerechten om uit te kiezen!! pfff drama, drama. Het heeft me ruim vijf minuten gekost voordat ik mijn keuze had gemaakt. En nu, na vier dagen genoten (en soms geherkauwt) te hebben vind ik het nog steeds moeilijk om wat te kiezen. Zo heb ik een dag alleen gepakt wat het allersmerigst eruit zag. (en helaas smaakte het ook zo als het eruit zag, een drapje van te lang doorgekookte kool met een weeige geur.)
Op de markt hebben Allison, Roxan en ik woensdag ook een geel met rood kraampje gevonden. En ik heb toen Rose noodles gegeten. Heel apart hahaha, maar smaakte een beetje zoet maar verder niet zo heel erg speciaal.

Ze proberen hier ook vanalles zodat het maar op vlees lijkt. Zo had ik vandaag schijfjes nepworst (heel taai) en maandag iets wat op visjes leek (tofu hoor).

Roxan en ik weten nu ook waar het Steak restaurant zit op de campus. Het is alleen niet zo goed verlicht en omdat de Thaise mensen niet meewerken aan fietsverlichting, hebben wij het nog niet aangedurfd om hier op ons fietsje naar toe te racen in het donker.
Het is hier namelijk om 18:00 al behoorlijk schemerig (en dat is de tijd dat we meestal naar huis gaan).
Maar onze behoefte naar iets anders dan rijst neemt met de dag toe dus we denken dat we volgende week het toch op gaan wagen, want ze hebben daar ook PIZZA :P

Morgen is de laatste dag dat Allison er is, we gaan haar eerst bij het hotel afzetten en daarna gaan we naar een of ander marktje.


  • 26 September 2008 - 10:27

    Marise:

    Wat fijn dat je nu ook eens fatsoenlijk voedsel kan vinden! Maar waarom kies je het meest ranzig uitziende prakje als je zoveel keuze hebt? Ze hebben vast ook wel wat anders, beters in de aanbieding. Nou, geniet van je 9 dagen buffet en ik spreek je snel weer,
    x
    Oh, en menno is eindelijk boven water en wellicht wordt het nog wat! De voorbereidingen voor de ALV zijn in volle gang, de sjaars hebben maandag het honobezoekje en de zangles moet nog komen. Ben je daar ook weer een beetje bij!
    xx

  • 26 September 2008 - 12:33

    Jacqueline:

    Ik wil je nog een heeeel fijn weekend wensen, alvast eet smakelijk! En zijn er soms niet veel soortjes rijst?

  • 26 September 2008 - 23:32

    Daniëlle:

    Heej Helmie,
    t heeft me even gekost maar heb eindelijk je site gevonden... Hele gave filmpjes hehe! En mooie verhalen!!! Ik hoor al dat je beter zit te eten dan bij ons op maandag met die ruime keus! Geniet ervan en van de vele andere dingen!!!
    Groetjes Daniëlle

  • 02 Oktober 2008 - 19:50

    Marion:

    Hoi Helmie,

    Ik heb je site gevonden. Hartelijk bedankt voor de 'schilderende olifanten'kaart, de kinderen vonden hem heel leuk (is Helmie bij echte olifanten? Wat gaaf!). Hopelijk heb je inmiddels de Mc Donalds of de Pizzahut weten te vinden voor een variant op je verplichte rijst-ei- en tofu menu. We wensen je heel veel plezier in Thailand!

    Groetjes,
    Marion, Arjen, Nienke en Lidwine

  • 03 Oktober 2008 - 12:49

    Jacqueline:

    Hey Helmie ik heb een mailtje gestuurd naar je hotmail en naar je solismail...

  • 04 Oktober 2008 - 09:07

    Piet En Ied:

    hoi helmie
    wat leuk om een kaart te krijgen van jou. Zo te horen heb je het wel naar je zin.
    Groeten: Piet en Ied

  • 06 Oktober 2008 - 07:33

    Teho:

    Hai Helmie,

    ik heb een foto van mama met Pietertje naar je hotmail gestuurd maar er was een probleem met de server. Is de mailbox vol?

    groetjes theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 December 2008

Laatste nacht in Bangkok

13 December 2008

Back in Bangkok

11 December 2008

Chiang Rai, voor aapjes spelen, thai food &veearts

04 December 2008

Arme Veearts

01 December 2008

En de vakantie is begonnen!!
Helmie

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 77590

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 15 December 2018

Uganda, Pearl of Africa

12 September 2015 - 06 Oktober 2015

Theo en Helmie in Peru

16 December 2013 - 20 April 2014

Helmie goes Kiwi

14 September 2012 - 11 Oktober 2012

Het Polska avontuur

28 September 2011 - 26 Oktober 2011

Roadtrip van Calgary naar L.A.

15 November 2009 - 16 December 2009

Costa Rica

29 Augustus 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: