WOW, Tijgertjes knuffelen!!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu WOW, Tijgertjes knuffelen!!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

WOW, Tijgertjes knuffelen!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

13 Oktober 2008 | Thailand, Bangkok

Nog bedankt voor al jullie reacties trouwens, ik vind het super leuk om ze te lezen! We hebben echt een mega geweldig weekend gehad!!
We zijn afgelopen weekend met de Japanse, Thaise en Duitse studenten meegegaan naar de Kanchanaburi province. s ochtends hadden we een lecture over olifantenziekten. Heel interessant en interactief, waarbij wij toch wel indruk hebben gemaakt over ons probleem oplossend denkvermogen. We waren in ieder geval beter dan de rest hahaha. Maar daarna gingen we naar een breeding centre in een andere province, twee uur in een gammel busje ( en er is r net hier een verongelukt dus ja, heel relaxt ;) en die kerel die reed als een idioot ) maar we leven nog.Daar aangekomen werden we rondgeleid, het was een niet voor toeristen toegangkelijk breeding centrum en ze hadden daar twee onwijs schattige babytijgrtjes van ik geloof 3 maanden en een golden cat kitten van 6 maanden (en die zoog je hele arm eraf hahaha). Ook was er een olifantweesje van 6 maanden die vanwege voedingsfouten secundaire hypoparathyreoidie heeft gekregen en helemaal kromme pootjes had. Maar wel een onwijs schatje hahaha. Ow het is zo gaaf om zo dicht bij die dieren te kunnen komen.:D zucht. En de natuur... de natuur, zo groen, de bomen zo hoog, de heuvels de rotsformaties. etc.

Verder hadden ze daar nog allerlei dieren zoals neushoornvogels, sugar gliders, en een grote scala aan pauw en fazant achtigen. Daarna gingen we nog naar het oorlogsmonument van de Death railway.
Toen we bij ons hotel aan de River Kwai aankwamen waren Roxan en ik super onder de indruk echt onwijs luxe. Geweldig.

Na het eten in een of ander restaurant zijn we bij terugkomst in het hotel nog een tijd lang Singha en Chaang gaan drinken (Thais bier) en hebben we zelfs nog internationaal liedjes onder gitaarbegeleiding.

Nadat Roxan, de Duitse en Japanse studenten naar bed waren gegaan hb ik nog een tijdlang met Dr. Nikron en een aantal Thaise studenten gebabbeld. En dr. Nikron vertelde me een raar verhaal. Hij heeft een Dochtertje gekregen een tijdje terug, maar toen was hij niet in het ziekenhuis maar in Lampang. En toen had hij zijn dochtertje mira genoemd of zo, maar na bij de monnikken te zijn geweest, bleek dat zijn naam een ongeluksgetal vormt voor zijn dochertje. Dus nu heeft hij zijn naam en die van zijn dochter veranderd. Hij heette Dr. Nikron Thongthip en nu iets van Dr. Sitthavee Pornchai. Echt de Thaise mensen zijn zo bijgelovig. Ze hebben ook allemaal amuletten om en iedere woensdag gaan ze vissen en schildpadden vrijlaten voor goede karma (want normaal eet je ze op en nu laat je ze vrij dus je geeft ze hun leven).

Morgen vertel ik over Zondag. DAt was ook een geweldige dag, met o.a. Roxan en ik als mahout en Japanse en thaise dansen! (en Japanse kerels in Traditioneel Soldaten kledij :P)

• 13 Oktober 2008 - 05:24

Marianne:

Even lekker aan het ontbijt al je avonturen lezen! Wat ontzettend cool dat je die tijgertjes gewoon mocht vastpakken enzo, waren ze stiekem niet best wel zwaar?
    En dan nog een vraagje: als je een mannelijke olifantenrijder een MAhout noemt, noem je een vrouwelijke olifantenrijder dan een PAhout?? (Sorry, het is hier nog vroeg, dan krijg je dit soort dingen!)

We missen je! Tot snel Xx Marianne R

• 13 Oktober 2008 - 12:28

Steffie:

oke oke jaloers :D

• 13 Oktober 2008 - 23:22

Joel:

woooow Helmie! Echt super gaaf joh, en prachtige foto's hehe! Ik zie dat je het prima naar je zin hebt! Wij gaan over een weekje al naar de big apple ;) hele dikke kus naar thailand, van mij!