Back in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu Back in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

Back in Bangkok

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

13 December 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Nog maar 4 dagen te gaan. Ik moet zeggen, ik ben wel een beetje klaar met Thailand en ready to go home again. Ik mis m'n fam & Vrienden ontzettend hahaha en we hebben in Bangkok al zoveel gedaan dat we niet zo goed meer weten wat we moeten doen, behalve shoppen uiteraard.

De laatste dagen in chiang Mai hebben we nog een dag gekookt, waar we ook de chef hebben ontmoet en ik een gruwelijk hakmes heb aangeschaft ;) hahaha beware people!! ;) Donderdag hebben we het rustig aangedaan, fijn een thaise massage gehad en nog wat door Chiang Mai geslenterd en de laatste tempels bezocht. Vrijdags hebben we nog Doi Suthep bezocht, een erg mooie tempel op ongeveer 3 kwartier rijden van Chiang Mai af. Deze tempel lag tegen de berg aan en stond bekend om de view. Nou, ehhhh... ik snap nu waarom ik zo'n hoofdpijn had in Chiang Mai iedere dag... Je kon de stad niet zien door de grote hoeveelheid smog!!
Ik vind Chiang Mai meer sfeer hebben dan Bangkok, maar de vervuiling is tien keer erger.

In totaal zijn we 9 dagen in Chiang Mai geweest, maar eigenlijk was dat 1 dag te veel. Toen we terug waren van Doi Suthep hebben we nog bijna 2 uur doorgebracht in een 2e handsboekwinkel. Ik heb me met moeite kunnen inhouden en geen enkel boek gekocht :D (alhoewel ik het erg moeilijk had om James Herriot te laten liggen :S .) Roxan kwam echter met 3 zware pillen de winkel uit hahaha. Maar ik vond dat ik met mijn Charles Dickens nog wel even vooruit kon. We hadden de hele dag met boeken (ieder zo''n 5-6 kg boeken gesleept, ook de 600 traptreden van de tempel op:S) dus we hadden best last van onze rug en schouders, dus hebben we onszelf nog maar een keer getrakteerd op een Thaise Massage. (Maar ik blijf erbij dat Wat Pho de beste(en pijnlijkste) blijft. We hebben 's avonds nog bij de guitar men gegeten en zijn om 21:00 naar Bangkok gevlogen. We zitten nu in ons duurste hotel. (4x duurder dan die van Chiang Mai), maar wel op een toplocatie nog te genieten van de laatste dagen.

Vandaag zijn we eerst naar de tailor geweest, mijn pak en jas zijn erg mooi geworden. Mijn galajurk is ook erg mooi, maar ze hadden er andere kraaltjes opgemaakt die ik niet zo heel geweldig vind, maar goed, geen tijd meer om die te veranderen. ''s middags kwam Suthathip ons de tweede (enorme) tas brengen. En we hebben nog gezellig met hun geshopt, bij de Japanner wezen eten en Chang bier gedronken op het terras. Ze had nog voor ieder een collage geknutseld met foto's van ons in Thailand. Echt heel schattig. Ik ga haar missen hahaha.

Nou nog een paar nachtjes en dan ben ik terug jongens! Woensdag om 18:00 arriveer ik in Dusseldorf (als alles goed is)

Voor de Utrechtse mensen: Donderdag uit! ;)

  • 14 December 2008 - 19:12

    Helmaaatje:

    Een pak aangeschaft?!?! Zo!!
    Cool is dat he, kleding laten maken in een ander land. Jij had problemen met je gala jurk, ik toen ook.. verkeerd strikje geplaatst (die uberlelijk is)

    Meis ik wens je goede en spoedig terugreis. Als je terug bent bellen we ff en spreken we af om samen (met Jes) heerlijk te gaan relaxen en bijkletsen. Tot snel!!

    Kuzz Helma

  • 15 December 2008 - 12:22

    Gerianne:

    Hey,

    Bedankt voor je kaartje, echt onwijs leuk! Wil je voor mij ook een gruwelijk hakmes meenemen? Voor mn uitzet :D.
    Volgens mij hebben jullie ook een supergoede conditie gekregen door al het sjouwen met boeken en andere souvenirs langs tempels, winkels en masseurs, ben benieuwd!
    Tot snel op school!

    Groetjes,

    Gerianne

  • 15 December 2008 - 14:53

    Tessa:

    Hey Helmie
    nog maar 1 nachtje en dan gaan jullie al weer naar huis toe!
    Wat vliegt de tijd om he? Ik weet zelf nog als de dag van gisteren dat wij daar aankwamen en het is nu al meer dan 2 jaar geleden!
    We zullen je missen vanavond bij het eten en bij de gevechten om de mooiste kado's! Maar gelukiig ben je er snel weer bij! Fijne dag nog en goede vlucht,
    x Tes

  • 22 December 2008 - 17:07

    Adenroos:

    Hey Helmie

    Hele goede reis en tot ziens in het mooie Wijchen. Bedankt voor je leuke en boeiende verhalen.

    Groet Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 December 2008

Laatste nacht in Bangkok

13 December 2008

Back in Bangkok

11 December 2008

Chiang Rai, voor aapjes spelen, thai food &veearts

04 December 2008

Arme Veearts

01 December 2008

En de vakantie is begonnen!!
Helmie

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 77596

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 15 December 2018

Uganda, Pearl of Africa

12 September 2015 - 06 Oktober 2015

Theo en Helmie in Peru

16 December 2013 - 20 April 2014

Helmie goes Kiwi

14 September 2012 - 11 Oktober 2012

Het Polska avontuur

28 September 2011 - 26 Oktober 2011

Roadtrip van Calgary naar L.A.

15 November 2009 - 16 December 2009

Costa Rica

29 Augustus 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: