Arme Veearts - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu Arme Veearts - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

Arme Veearts

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

04 December 2008 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal,

Ondertussen kan ik jullie vertellen dat Roxan en ik alweer twee dagen in Chiang Mai in het noorden van Thailand verblijven. De vliegvelden zijn weer open dus alles is goed.

Even nog over Sukhothai, dat is echt genoeg voor een dag hoor. En na angkor wat, zijn we toch behoorlijk verwend. Maar goed, ik zal jullie besparen hoeveel Wat's we gezien hebben. Ik heb Roxan nog de stuipen op het lijf gejaagd door bijna tegen een boomslang aan te lopen, nou ja, dat was natuurlijk nog niet zo erg, maar roxan ging er een foto van maken, waarna ik er vrolijk bij sprong. Ik kon nog net een bijt ontwijken, maar dat had niet veel gescheeld. En aangezien ik dit ook al een keer geflikt had met de slang die we in Nakhon Pathom gezien hadden (en die was wel giftig) heeft Roxan besloten dat mijn overlevingsinstinct nul is. Ik gooi het maar op dat ik veterinair ben. hahaha.
We hebben daar nog twee meiden uit australie ontmoet en zijn met hun gaan uiteten, dus dat was erg gezellig.

Op dit moment zitten we dus in Chiang Mai, gister zijn we decadent (voor 12 euro p.p.) uit eten geweest bij de Italiaan. Echt ik heb nog nooit zo''n lekkere pasta gegeten. en tiramisu, het water loopt me weer in de mond bij de gedachte eraan. Daarna hebben we nog over de night bazaar gelopen en uiteraard kwamen we thuis met... boeken. we vonden na het eten een boekenzaak met 2e hands boeken voor 99 bath of wel twee euro, dus ik ben nu aan het bikkelen in CharlesDickens The old curiosity shop.

Ik wil nog heel graag meelopen met een Thaise Veearts en Yiew (een dierenarts van het olifantenziekenhuis in Lampang) had in een dronken bui gezegd dat hij nog wel een vriend kende die vast wel bereid was om ons op sleeptouw te nemen. Dus ik gister Yiew overvallen door hem te bellen (en hij spreekt niet geweldig engels) dus kreeg ik het nummer van zijn vriend en die sprak nog minder Engels. Arme man. Nou ja, uiteindelijk zouden we dus maandag met hem mee mogen, maar vandaag werden we gebeld door een andere dierenarts uit Lampang dat hij toch niet kon. Dus ik ben benieuwd of dat nog gaat lukken. Ik hoop van wel
Arme kerel, De thaise mensen kunnen namelijk geen nee zeggen. Ze ontwijken de vraag dan en zo...

Morgen is de verjaardag van de koning, ben benieuwd wat er dan te doen is. Verder willen we morgen naar de zoo, daar hebben ze giant panda's en ja die staat op de lijst van 100 diersooten die je moet gezien hebben voor ze uitsterven. Ook hebben we a.s zondag en woensdag 2 kookcursussen staan. dus dat wordt wel lachen!



  • 04 December 2008 - 16:29

    Adenroos:

    Nou die laatste foto heeft me doen besluiten niet daar naar toe te gaan griezelgriezel.
    Psssssslangen aarrrggg.
    Nog veel (leer)plezier

    Groet Roos

  • 04 December 2008 - 18:26

    Thea En Ad:

    We hebben de afgelopen maanden genoten van je leuke verhalen en avonturen. Geniet nog lekker even van de komende dagen voordat je weer naar ons kouwe, natte kikkerlandje komt.

    Groetjes,
    Thea & Ad

  • 09 December 2008 - 15:46

    Helmaaatje:

    Heej Helmie!!
    Onwijs bedankt voor je kaartje!! Ik dacht dat het een vervroegd kerstkaartje was... OF al eentje voor mijn verjaardag.
    Maar niets is minder waar! :D Een heuze kaart van jou!! :D

    Wat is het overigens ook een mooie kaart, met hoe kan t ook anders; een olifant!!!

    Ik hoop je snel weer te zien, ik ben reuze benieuwd naar al je verhalen!
    Liefs, Helma

  • 09 December 2008 - 16:58

    Femke:

    ik wou alleen even zeggen knuffels van duvel en chappie :)

  • 15 December 2008 - 14:50

    Tessa:

    Hey Helmie
    nog maar 1 nachtje en dan gaan jullie al weer naar huis toe!
    Wat vliegt de tijd om he? Ik weet zelf nog als de dag van gisteren dat wij daar aankwamen en het is nu al meer dan 2 jaar geleden!
    We zullen je missen vanavond bij het eten en bij de gevechten om de mooiste kado's! Maar gelukiig ben je er snel weer bij! Fijne dag nog en goede vlucht,
    x Tes

  • 15 December 2008 - 14:51

    Tessa:

    Hey Helmie
    nog maar 1 nachtje en dan gaan jullie al weer naar huis toe!
    Wat vliegt de tijd om he? Ik weet zelf nog als de dag van gisteren dat wij daar aankwamen en het is nu al meer dan 2 jaar geleden!
    We zullen je missen vanavond bij het eten en bij de gevechten om de mooiste kado's! Maar gelukiig ben je er snel weer bij! Fijne dag nog en goede vlucht,
    x Tes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 December 2008

Laatste nacht in Bangkok

13 December 2008

Back in Bangkok

11 December 2008

Chiang Rai, voor aapjes spelen, thai food &veearts

04 December 2008

Arme Veearts

01 December 2008

En de vakantie is begonnen!!
Helmie

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 77593

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 15 December 2018

Uganda, Pearl of Africa

12 September 2015 - 06 Oktober 2015

Theo en Helmie in Peru

16 December 2013 - 20 April 2014

Helmie goes Kiwi

14 September 2012 - 11 Oktober 2012

Het Polska avontuur

28 September 2011 - 26 Oktober 2011

Roadtrip van Calgary naar L.A.

15 November 2009 - 16 December 2009

Costa Rica

29 Augustus 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: