Chiang Rai, voor aapjes spelen, thai food &veearts - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu Chiang Rai, voor aapjes spelen, thai food &veearts - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

Chiang Rai, voor aapjes spelen, thai food &veearts

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

11 December 2008 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal,

Weer een berichtje van mij! Nog minder dan een week te gaan.. Op vrijdag zijn we naar de dierentuin geweest. Jeetje, wat een grote dierentuin was dat, alle thaise mensen hadden het goed bekeken en hun auto meegenomen in de dierentuin. Wij dus niet, dus we hebben dapper de hele dierentuin doorgelopen. Het was gelegen tegen de berg aan, dus dat viel af en toe best tegen. Maar het was het wel waard, we hebben de reuzepanda's gezien (waar ze nog extra 100 bath voor vroegen).

Op zaterdag werden we om 6:30 al opgehaald voor onze trip naar Chiang Rai. Eerst gestopt bij een warm water bron, vervolgens naar een tempel gereden en daarna met de van verder naar het drielandenpunt, de golden triangel (Birma, Laos en Thailand). We hadden een hele leuke groep, 2 zwitsers, een man uit de U.S. en nog twee NL'ders, dus dat was wel gezellig. We zijn met de boot nog naar Birma gegaan en hebben daar wel 30 minuten rondgelopen hahaha. Ze hadden daar als specialiteit whiskey met cobra's erin. dat zag er echt heel goor uit.
Daarna gingen we naar een bergdorpje toe. Daar waren verschillende bergtribes, waaronder de longnecks. Dat zijn trouwens maar zielige mensen. We moesten 300 bath extra betalen om hun te mogen bezoeken. Het leek echt net op een zoo-attractie, echt belachelijk. Ze zijn vluchtelingen uit Birma. Ze kunnen niet meer terug omdat ze dan gedood zullen worden. Maar hier mogen ze niet het dorp uit, dus ze zitten daar de hele dag in hun kraampjes te poseren voor alle toeristen die langs ze komen en verkopen sjaals.
Ik vond het heel apart in ieder geval.

Op zondag hebben we de eerste kookcursus gedaan. Heel grappig, maar ik ben benieuwd of ik het thuis kan reproduceren, volgens mij is een wokbrander toch wel essentieel voor Thais koken. hahaha. Maar goed, het was wel erg lekker. Iets te, Roxan en ik hebben de rest van de middag en avond lopen verteren. We konden letterlijk niets anders dan op bed liggen, zo vol zaten we hahaha. pfff. Vandaag de tweede cursus gehad. Erg leuk ook weer. Minder lekkere gerechten, maar weer andere technieken geleerd en we zaten er ook minder vol van.

Op Maandag zijn we toch nog met de Veearts meegeweest. Alleen de ochtend, want hij had de bedrijfsbezoeken al vorige week gedaan. Het is heel anders dan bij ons. Het grootste bedrijf kende 100 koeien, maar de meeste hadden maar tussen de 20 tot 25 melkkoeien. Meestal Holstein Friesians, maar dan wel ieniemienie. Totaal niet te vergelijken met die van ons. Het werk van de veearts bestond vooral uit het synchroniseren van de oestrussen voor inseminatie. Maar het was grappig om te zien hoe het in zijn werk ging. En die veearts was echt een aardige kerel. We hebben veel kunnen lachen, en de communicatie in real life ging gelukkig veel beter. Prachtig landschap en hij had ons meegenomen naar een restaurant aan en meer aan de voet van de bergen, super mooi. We hebben hem maar op de lunch getrakteerd :)

Op dinsdag hebben we de flight of the gibbon gedaan. Dat was op een uur rijden van Chiang Mai in de bergen. Brrr, het was daar echt heel koud zeg... 8 graden, nou dat zijn wij niet gewend na 3 maanden subtropen. Dat word volgende week nog wat!! Een survivaltocht met o.a. kabelbanen, abseilen etc. We hadden een heel grappig duo. Een redelijk serieuze en een doldwaze Thai. Dat was wel grappig. Maar ik vond het eigenlijk niet zo eng. Daarna nog 2 uur door thee en koffieplantages gewandeld met overal bos om je heen. Geweldig!! Nog een waterval gezien twee kleine vipers (dit keer niet dichtbij gegaan) en we zijn erachter dat ik toch gelijk had en dat die slang in Sukhothai niet giftig was.

Nou genoeg beleefd zou ik zeggen hahaha. Weer is trouwens prima hier hoor! Nog steeds 23 graden of zo.

  • 10 December 2008 - 18:04

    Joel:

    Jeej Helmie komt weer terug! :)

  • 10 December 2008 - 18:23

    Michelle:

    hey,

    Gadver! whiskey en cobra's, ik denk een van de smerigste combinaties op aarde!

    Mini koetjes? dat moet ook wel anders moeten ze rectaal onderzoek doen met een keukentrapje (nee, daar weet ik helemaal niets van af)

    Arme Helmie, in de kou bij 8 graden, bij ons is het al weken +/- die temperatuur incl. af en toe een sneeuwbui.. weet je zeker dat je terug naar huis wilt? :-P

    Nou, spreek je snel weer in real life!!

    groetjes Michelle

  • 12 December 2008 - 10:08

    Zuslief!:

    Doe mij een wiskey :P!
    Klinkt goed meis! Geniet nog even van de daagjes daar voordat je weer naar het koude kikkerlandje mag. Je mag me sjaal en muts wel ff lenen woensdag! Nou als het goed is heb ik de les kunnen verzetten zodat ik u kan op halen hoor! en anders doe ik speciaal spijbelen (ook omdat ik mee moet van moeders :P)!
    Verder gaat hier alles oké ik heb uiteraard nog geen stage maar ben wel beetje opzoek aan het gaan. Goed nieuws ik ben bijna officieel EHBO'er! ik moet alleen nog AED training doen en ze moeten het diploma nog ff opsturen!
    Tot woensdag!!
    (K) xxx

  • 12 December 2008 - 19:45

    Adenroos:

    Jeetje wat vliegt de tijd snel voorbij.Zo pak je je koffers uit en dan alweer in.
    Kei leuk om je verhlen te lezen.Wat maak je een hoop mee zo!Wat een onderneemster ben je geworden!
    Goede reis terug! Tot in Wijchen

    groet Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 December 2008

Laatste nacht in Bangkok

13 December 2008

Back in Bangkok

11 December 2008

Chiang Rai, voor aapjes spelen, thai food &veearts

04 December 2008

Arme Veearts

01 December 2008

En de vakantie is begonnen!!
Helmie

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 77579

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 15 December 2018

Uganda, Pearl of Africa

12 September 2015 - 06 Oktober 2015

Theo en Helmie in Peru

16 December 2013 - 20 April 2014

Helmie goes Kiwi

14 September 2012 - 11 Oktober 2012

Het Polska avontuur

28 September 2011 - 26 Oktober 2011

Roadtrip van Calgary naar L.A.

15 November 2009 - 16 December 2009

Costa Rica

29 Augustus 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: