Bestemming bereikt! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Helmie Lith - WaarBenJij.nu Bestemming bereikt! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

Bestemming bereikt!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

29 September 2011 | Canada, Calgary

Hallo allemaal,

Eindelijk gearriveerd in Amerika. Na de roerige weken van afgelopen tijd, ben ik gister eindelijk op reis gegaan. Nadat ik in de trein nog gebelt werd over een baan in Amsterdam, ben ik na een hobbelige reis, waarbij ik me regelmatig in "het schip" van de efteling bevond, aangekomen in Calgary. Gelukkig was mijn mede passagier een aardige Slowaakse vrouw die bij iedere hobbel een kruis sloeg. Hier werd ik opgewacht door Marianne en Renee. Zij hebben vorige week hun onderzoek naar wormen en teken afgesloten en nu is het tijd voor vakantie!

Na een starbucks pumpkin spicy hebben we onze witte Chevrolet impala opgehaald. Mar en Renee hebben hem de toepasselijke naam "great white" gegeven, want hij is nog groter dan mijn saab!

Vervolgens hebben we de hele stad afgereden voor campingmaterialen, zoals een grote 5 persoonstent, extra slaapzakken, matjes, kookgerei etc. aan het einde van de dag stond de teller alweer op 120 km.

's avonds zijn we bij de taco bell gaan eten en daarna naar de bioscoop gegaan, waar we de hele zaal eigenlijk voor ons, de popcorn en de softdrinks hadden. Hier ben ik schandelijk in slaap gevallen ;), maar ja, ik was toen ook al 24 uur wakker.

Vandaag zijn we de route aan het plannen en zijn we naar Calgary zoo geweest. Blijkbaar is in Calgary zelf niet zoveel te doen + Mar en Renee zijn druk met alles afhandelen hier. De planning is om zaterdagochtend te vertrekken richting de U.S.
Groetjes Helmie

  • 30 September 2011 - 06:15

    Michelle:

    Hey Helms,

    Wat fijn om weer een reis met je mee te mogen maken! ik ga je weer lekker volgen...
    Je hebt in ieder geval waar voor je geld gekregen als je kijkt naar de treinreis: en van A naar B vervoerd worden en dan ook nog eens in een attractie, hoe goed kan het zijn?! :-P
    Ik hoop dat je een heerlijke vakantie gaat hebben en dat het bij jou net zulk lekker weer is als bij ons hier in Nederland. En maak je ook weer wat foto's?

    Groetjes uit zonnig Maassluis,
    Michelle

  • 30 September 2011 - 08:13

    Steffie:

    haha toch nog een extra slaapzak gekocht? Komt vast goed met die kou!

    xx Steffie

  • 30 September 2011 - 08:25

    Gerianne:

    Heeej,

    Wat een geluk dat je toch nog bent aangekomen door alle schietgebedjes van de Slowaakse :p. Ik vraag me nu wel echt heel erg af hoe die rails er daar uitziet als de trein aanvoelt als een schip, volgens mij is dat niet goed. Moet je terug weer met dezelfde trein? ... Ben wel benieuwd naar foto's van de Calgary Zoo!! En er moet in Calgary toch wel iets te doen zijn? Ze hebben vast wel een supermarkt met allemaal nieuwe soorten chocola die je in NL niet hebt en dat vraagt om een check. Ik hoop dat ik je op een idee heb gebracht :). Ben benieuwd naar jullie avonturen!

    Grtz,

    Gerianne

  • 30 September 2011 - 16:26

    Helmie:

    Sorry mensen, de jetlag was teveel. De vliegreis was een rollercoaster. Maar gelukkig veilig aangekomen!!

    Groetjes

    Helmie

    @ Steffie: we hebben veel geleend ;)

  • 01 Oktober 2011 - 15:25

    Ilka:

    Hey!

    Fijn dat je heel aangekomen bent! Vliegtuigen blijven eng ;)
    En heb je nu een baan in Amsterdam? Of heb je ze afgewimpeld?
    Wij hebben de koopakte van ons nieuwe huisje getekend. Woehoe!

    Heel veel plezier de komende weken.
    Ben benieuwd naar jullie avonturen!

    Groetjes
    Ilka

  • 01 Oktober 2011 - 15:48

    Daan:

    Heej Helms,
    Mooi dat je helemaal goed aangekomen bent!!! Superveel plezier, maak er wat moois van!!!
    Liefs Daan

  • 02 Oktober 2011 - 13:57

    Hi Helmie:

    inmiddels ben je dus al onderweg naar de U.S. en heb je er ook al de eerste kampeernacht(en) erop zitten. Echt op vakantie dus.
    Goed om je zo te kunnen volgen via je reisverslag, we gaan ervan mee genieten.
    succes met reizen en dat jullie heel veel bijzondere en mooie dingen/dieren tegen komen en zien.
    liefs Rik en Stef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helmie

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 77599

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 15 December 2018

Uganda, Pearl of Africa

12 September 2015 - 06 Oktober 2015

Theo en Helmie in Peru

16 December 2013 - 20 April 2014

Helmie goes Kiwi

14 September 2012 - 11 Oktober 2012

Het Polska avontuur

28 September 2011 - 26 Oktober 2011

Roadtrip van Calgary naar L.A.

15 November 2009 - 16 December 2009

Costa Rica

29 Augustus 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: