It's a small world after all - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Helmie Lith - WaarBenJij.nu It's a small world after all - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

It's a small world after all

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

22 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Dit zal waarschijnlijke weer het laatste reisverslag zijn. We zijn woensdag aangekomen in L.A. na een tussenstop gemaakt te hebben in San Diego, dichtbij de Mexicaanse grens.

Vanuit Grand Canyon zijn we via Joshua NP doorgereden naar San Diego. We zouden eigenlijk in Joshua camperen, maar we waren daar redelijk vroeg + een uur tijdswinst, waardoor we besloten om door te rijden. We hadden ons nog niet helemaal hersteld en de vermoeidheid was groot, waardoor tevens ook alle frustraties weer ontplofd zijn in een grote ruzie. Ik ben de volgende dag de tram gepakt en naar de andere kant van de stad gereden om een poging te doen om mijn backpack te ruilen (die al na 2 hikes versleten was. maar zonder succes. Gelukkig was daar nog een "small"shopping mall en daarna heb ik nog San Diego verkent mat de Trolley. Het is op zich wel een gezellig studentenstadje. Wat ook het stappen 's avonds ongeveer liet zien. Jammer dat de kroeg al om 1:30 sloot (wel fijn want we waren de enige meiden in het rock cafe en om die reden zeer populair... en niet door het goede soort.

Onze eerste dag in L.A. hebben we een poging gedaan beverly hills te bezichtigen, maar dat is zo groot dat we er een beetje verdwaalden en het visitor center bleek al dicht te zijn. Dus daarna doorgereden naar een creepy motelletje wat reuze meeviel. Alleen de lokatie is niet ideaal maar downtown was alles al vol.

En gister was de dag waar ik al die tijd op gewacht had.... Walt Disney... Johnny Depp here I come. Wow, wat een park, we hebben maar de helft van he Disney park kunnen zien en het was maar goed dat we geen combi ticket voor adventureland hadden. Alles was in halloween thema, en 's avonds was er een mickey's halloween feestje (waar wij helaas geen kaarten voor hadden en om 19:00 het park voor ons al sloot bummer....) Helaas bleek de Pirates of the caribean attractie gesloten, maar ik heb nog wel the beating heart of DAvy Jones voelen kloppen ;) De Indiana Jones rit was fantastisch, hier duren de attracties echt twee keer zo lang als in NL en ze maken van iedere attractie een groot verhaal. Enige nadeel daarvan is dat de wachtrijen ook toenmemen. Onze langste wachttijd bedroeg maar liefst meer dan 70 minuten voor de Space Mountain. GElukkig hadden we voor 3 attracties een fast pass, anders hadden we maar weinig kunnen zien van het park. Maar ow, de tijd was te kort, en het park is gestegen naar nummer 1 op mijn lijstje. Hier ga ik zeker nog een keer terug komen om 2 dagen rond te spelen!!

Vandaag gaan we op verkenning in L.A. en dinsdag ben ik weer terug!

  • 22 Oktober 2011 - 16:01

    Gerianne:

    Wow, wat doen jullie veel gave en spannende dingen, echt cool. Je weet me ook zelfs helemaal enthousiast te maken voor Walt Disney, haha. Dat ging wel snel, succes met de verkenning van L.A. en alvast een goede terugreis (zelfde trein?).

    Grtz!

  • 23 Oktober 2011 - 10:00

    Michelle:

    Hey Helmie,

    Klinkt als een heerlijke afsluiting van een prachtige tocht! En je bent nog precies op tijd terug om een stukje voor me te schrijven voor de diploma uitreiking!
    Maar wat heerlijk zeg, zo'n dagje Walt Disney, lijkt me echt fantastisch! misschien kunnen we wel een vetjes uit er naar toe doen... ;-)
    Tot binnenkort weer!!

    groetjes Michelle

  • 23 Oktober 2011 - 12:02

    Ilka:

    Ha Helms!
    Wat een mooie verhalen weer. Jammer dat de reis nu alweer eindigt! Ik sluit me aan bij Michelle...een vetjes uit naar Amerika is best een goed idee. Ik zie dat ze daar ook hele coole cactussen hebben, dus ik moet er zeker nog eens langs ;)

    Tot gauw!

    Ilka

  • 23 Oktober 2011 - 19:48

    Rik En Stef:

    Helmie, we hebben weer genoten van je reisverhalen en de foto's. We wensen je een hele goede terugreis en zien je weer in Nederland. Liefs Rik en Stef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Helmie

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 77603

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 15 December 2018

Uganda, Pearl of Africa

12 September 2015 - 06 Oktober 2015

Theo en Helmie in Peru

16 December 2013 - 20 April 2014

Helmie goes Kiwi

14 September 2012 - 11 Oktober 2012

Het Polska avontuur

28 September 2011 - 26 Oktober 2011

Roadtrip van Calgary naar L.A.

15 November 2009 - 16 December 2009

Costa Rica

29 Augustus 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: