Attack of the squirrels on Angels landing - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Helmie Lith - WaarBenJij.nu Attack of the squirrels on Angels landing - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

Attack of the squirrels on Angels landing

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

12 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We hebben weer een aantal super gave dagen achter de rug. De camping in Zion NP waren vol, dus hebben we ons tentje net buiten de oost ingang opgezet. Alleen is dit op een behoorlijk hoge hoogte, dus het was de eerste nacht ijs en dan ook ijskoud. Ik heb de hele nacht liggen rillen in mijn slaapzakje met zijden hoes, katoenen hoes, fleecetrui, pyama thermo-ondergoed en dubbele set sokken en natuurlijk mijn muts op.

De tweede dag zijn Mar en ik Zion gaan verkennen. Super gaaf! Zion is tot nu toe ons hoogtepunt met zijn veelkleurige zandsteen bergen met grillige en dramatische vormen. We hebben 4 kleine trails gedaan naar de Emerald pools en de riversite walk bij 28 graden. Nog veel eekhoorntjes, mule deer gezien en als kersje op ons ijsje nog een hele kudde dessert mountain sheep recht naast onze auto. 's avonds wraps gegeten en kampvuurtje gestookt.

De derde dag zijn we naar Bryce canyon gereden via de scenic highway 12. Dit is ook amazing! Zoveel details en hoodoo's (zandsteenpilaren). We hebben genoten van het uitzicht, maar verder geen trails gedaan, om onze krachten te sparen voor de vierde dag.... Angels' landing. Een long steady hike met een elevation van 1488 feet in 2,6 mile via een heel nauw verbindingsstukje met aan weerszijden een afgrond. Mar en ik hebben Angels landing gehaald! de weg er naar toe was erg spannend en inspannend maar het uitzicht was geweldig. Op het plateau hadden we een 360 graden view over de Zion Canyon. Mar en ik besloten er te gaan lunchen en opeens waren er overal eekhoorntjes, die op je tas liepen, over je benen etc. Gelukkig wisten we ze op afstand van mijn bagel te houden, hoewel het wat moeite kostte. Daarna was de grootste uitdaging de afdaling naar beneden halverwege wachtte Renee ons op en hebben we nog een deel van de east rim trail gedaan en hebben we zelfs een condor zien vliegen.

Nu hebben we een middagje in de zon om te douchen, de spiertjes te ontspannen en een wasje te draaien!!

groetjes helmie

• 17 Oktober 2011 - 07:56

Michelle:

Hey Helmie,

Supergaaf! wel een beetje jammer van de kou natuurlijk, maar ach.. heb je dat ook weer eens gehad ;-P
    Wat een fantastische foto's heb je ook weer verzameld! echt super!

groetjes Michelle