Banaaaanaaaas, ladyboys & Bruce de peddelboy - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Helmie Lith - WaarBenJij.nu Banaaaanaaaas, ladyboys & Bruce de peddelboy - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

Banaaaanaaaas, ladyboys & Bruce de peddelboy

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

18 November 2008 | Cambodja, Khett Siem Reab

Nou mensen, Ik heb echt een geweldige vakantie achter de rug. Even nog over de tripjes naar WLparken, die waren geweldig op het lange reizen na.

In Phuket hadden we in ieder geval een prachtige bungalowtje met een super mooi wit strand.
We hebben op de tweede dag een minisafari gedaan, gezellig op een olifantje gereden en op de rug van een buffelstier, gibbonrescue centre bezocht en een waterval. Onze gids was een echte ladyboy. (Bruce vertelde me later dat 10% van de bevolking van Phuket ladyboys zijn). Ook zijn we nog gaan kanoen en mijn pedeljongen, chaa was helemaal enthousiast over dat we probeerden thais te spreken. Vooral toen hij hoorden dat we Naksuuksaa sathawat Pe waren, werden we gelijk naar een huisje gepeddeld met een makaak met een lelijk geinfecteerde armwond. Maar ja, konden wij niet echt iets mee.

De derde dag gingen we met de rua reo (de speedboat) richting PhiPhi island en hebben daar in een of andere baai gezwommen. Daarna gingen we nog naar een monkey island waar de makaken gewoon cola op de boot kwamen drinken (beetje niet veterinair verantwoord maar wel heel leuk). Daarna gingen we snorkelen. Heel mooi, veel koraal en vissen gezien. Ondertussen had ik vriendjes gemaakt met de twee ladyboys op de boot. Onze toerleider Miss Lindaaaa, met zijn Banaaaanaaas. Zoals hij dat mooi met een gek, hoog stemmetje kon schreeuwen. En met Beo, een wat stevig gezette ladyboy. Beo probeerde me uit allemacht woorden te leren uit het boekje thais voor beginners, maar ja, het meeste ging het ene oor in het andere oor uit. Maar het was erg gezellig.
Laatste twee uur brachten we door op een klein eilandje. Toen heeft Jacky (de kapitein) mij, Roxan en de vader van Roxan meegenomen op een prive snorkeltoertje, dat was echt helemaal geweldig, we zijn het halve eiland om gesnorkeld en het was gewoon prachtig. (Jah het heeft zo zijn voordelen om vriendjes met de crew te worden ;))

De laatste dag zijn we naar het eiland uit de film van James bond (the man with the golden gun) gegaan. Onze Toerleider heette Alibabba en ook met deze crew heb ik gezellig lopen babblen. Echt zo grappig. Veel Mai kao jai ka (ik begrijp het niet). maar was heel grappig. het was vloed en we konden nog niet de grotten in met de kano, dus gingen we eerst zwemmen in de baai. Ik had er een bewonderaar bij gekregen. Een van de peddeljongens nam me tijdens het zwemmen mee door een grot naar een ander strandje en begon daar schelpjes te verzamelen en bloemen. Ali babba kwam ons iig in een kano achteraan. Ik heb later achter op de boot nog met hem gekletst (half thais en half engels) want ja hij kon geen engels en ik geen thais dus dat was wel grappig. Maar goed, liefdesverklaringen om mijn oren gekregen. En de halve crew die om de vijf minuten kwam kijken. Maar goed ik had niet zo behoefte eraan, hij was best knap voor een Thai. Hij was 25, zag eruit als 18, halve kop kleiner dan mij, beetje een slijmbal vond ik. ;) MAar wel heel grappig, aandacht is aandacht he ;) Hij heeft zijn vader in de Tsunami verloren. Hij was zelf op zee toen en hun boot was gezonken, maar zij hadden het wel overleefd. Overal zijn nu ook Tsunami evacuatie borden te vinden op het eiland.

Maar goed, Phuket was GEWELDIG!:D nu zit ik trouwens in Siem Reap in Cambodja.
We kwamen aan, geen gids, bleek er wat verkeerd te zijn gegaan met de boeking van onze toer. Maar de reisleider heeft ons goed opgevangen en het komt nu allemaal goed hoor. Alleen vandaag het ene hotel en morgen een ander.
Cambodja is een stuk armer dan Thailand zeg!
MAar ik moet weer stoppen!


groetjes Helmie

  • 20 November 2008 - 17:24

    Maartje:

    Beste helmie
    heb je echt op een olifant gereden?
    ik heb een heel weekje zonder Sven en Lars
    en woensdag 19 noveber
    naar de bioscoop geweest
    naar de film het huis anubis en het pad der 7 zonden en mijn vriendinetje Juul was ook mee maar ik en Juul hadden de film al gezien
    maar mama wou hem heel graag zien endat vonden Juul en ik goed en we hadden inplaats van popcorn een groote zak snoep gekregen.
    dikke kus Maartje.

  • 24 November 2008 - 17:41

    Maattje Sven En Lars:

    Beste HELMIE
    zaterdag 22 november hadden ik sven en lars
    onze schoen gezet en op zondag 23 november toen we naar beneden gingen t-oen zat er iets in onze schoen en er lag ook heel veel pepernoten en
    snoepjes bij onze schoen
    en we hadden ook een
    cadau ge kregen het waren natuur films

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 December 2008

Laatste nacht in Bangkok

13 December 2008

Back in Bangkok

11 December 2008

Chiang Rai, voor aapjes spelen, thai food &veearts

04 December 2008

Arme Veearts

01 December 2008

En de vakantie is begonnen!!
Helmie

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 77616

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 15 December 2018

Uganda, Pearl of Africa

12 September 2015 - 06 Oktober 2015

Theo en Helmie in Peru

16 December 2013 - 20 April 2014

Helmie goes Kiwi

14 September 2012 - 11 Oktober 2012

Het Polska avontuur

28 September 2011 - 26 Oktober 2011

Roadtrip van Calgary naar L.A.

15 November 2009 - 16 December 2009

Costa Rica

29 Augustus 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: