Weekend weer voorbij - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu Weekend weer voorbij - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

Weekend weer voorbij

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

08 September 2008 | Thailand, Bangkok

Zo, daar zit ik weer in het lab hoor. Als het goed is gaan we vandaag weer verder met labwerk, maar eerst nog snel maar een berichtje typen.

We hebben nog geen foto van die varaanachtige kunnen maken helaas. Wel van spechten en mooie blauwe vogels en zo. Maar ik weet zeker dat we 'm een dezer dagen wel weer tegen komen.
Fietsen hier daarmee bedoel ik wel de campus. Gister hebben we een mooi stukje om de campus gefiest (en wel 12 zwerfhondjes geteld) in drie kwartier. Ik denk dat je in iets meer dan een uur rondom de hele campus kan fietsen (behoorlijk groot dus). Het is heel ruim opgezet.

Afgelopen vrijdag hebben Aa en Suthathip ons mee genomen naar Bangkok. Ze wilden ons eignelijk meenemen naar downtown Bangkok, naar een of andere reismarkt, maar daar waren we te laat voor. Dus hebben ze ons meegenomen naar een groot shopping centrum in de buurt van het centrum. (of wel 1 uur rijden en nog 1 uur in de file staan in een mega zware storm) het regende zo hard, dat de weg blank stond en nog steeds reed hij 100 km per uur of zo en dan af en toe in de slip. hmmm... en daarna nog heel lang in de file gestaan gezellig. Daarna zijn we naar uit eten geweest bij een Vietnamees restaurant. Het was heel veel rauwe groenten verpakt in rijstdeeg en een heel pittige papaya salade (die niet zo goed viel) en een of andere groentesoep voor mij en de rest had nog allemaal nog vis verpakt in rijstdeeg en vlees gemarineerd etc (zag er super mooi uit, foto volgt en voor wie zich afvraagt of ik het met de stokjes gered heb, het antwoord is ja hoor :P)

Daarna zijn we nog even door de shopping mall gelopen (echt alles wat je in NL kan kopen is hier te koop hoor en sorry mam nog steeds geen sjaals gevonden :()
Vervolgens hebben ze ons meegenomen naar een bar de 300 pipers of zo. Heel grappig was openlucht (gelukkig regende het niet meer) en er stonden allemaal volkswagenbusjes als bar en een zwembad in het midden en zo. Heel relaxt. Arsenal op een groot scherm. Daar zijn Aa en ik vervolgens aan het Tigrum bier gegaan. En dat wordt daar dus niet geschonken met flesjes van 0,2 maar met flesjes van 0,75L en we hadden een vrouw (die we verdenken een man te zijn geweest) die ons steeds bleef bijvullen. Na die eerste dag me de ijsklontjes zijn wij wat voorzichtiger geworden, dus Aa had ijsklontjes en ik niet. We zijn uiteindelijk geeindigt met 4 lege flessen, waarvan ik denk ik 2,5 had buit gemaakt (ik kon die arme kerel toch niet zat ons naar huis laten rijden ;) ) Maar goed, dat ging prima hoor. We zijn weer veilig thuis gekomen en de volgende dag had ik in ieder geval geen kater. Wel was het eten van de Vietnamees iets te pittig waardoor ik blij was dat we gewoon op ons kamertje konden blijven, maar dat was ook na een dag over.

Gister zouden we eigenlijk naar een free market gaan, maar dat ging niet door helaas, het begon te regenen toen we aan het eten waren bij een of ander vaag wegrestaurant. Hier had ik eindelijk een break van mijn ei, rijst en groenten dieet. Namelijk tofu rijst en groenten. (De tofu was wel van een merkwaardige consistentie, een beetje puddingachtig, maar op zich wel lekker). Dus we zijn toen weer naar de big Mall bij ons in de buurt geweest.

Nou nu moet ik echt weer wat gaan doen hoor ;) zal z.s.m. meer foto's proberen te uploaden.

  • 08 September 2008 - 06:21

    Helma:

    Heej Helmie!
    KLinkt allemaal erg goed! :D
    Wel leuk dat je ook veel doet en bezoekt...
    Heerlijk te weten dat je er gewoon kunt shoppen!! :)
    Groetjes Helma

  • 08 September 2008 - 08:58

    Nadine:

    Hey helmie,

    Leuk je verhalen te lezen! En natuurlijk ook de foto's te kijken, goed dat je je VDU trui mee hebt genomen:D!

    x Nadine

  • 09 September 2008 - 19:04

    Jessica:

    Hey helmie

    fijn om te lezen dat het allemaal loopt daar. Ik merk uit je verhalen dat je het erg naar je zin hebt.
    Ik vind het erg leuk om je verhalen zo te lezen.
    spreek je snel weer een keer

    dikke kus en veel plezier daar Jessica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 December 2008

Laatste nacht in Bangkok

13 December 2008

Back in Bangkok

11 December 2008

Chiang Rai, voor aapjes spelen, thai food &veearts

04 December 2008

Arme Veearts

01 December 2008

En de vakantie is begonnen!!
Helmie

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 7089
Totaal aantal bezoekers 77614

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 15 December 2018

Uganda, Pearl of Africa

12 September 2015 - 06 Oktober 2015

Theo en Helmie in Peru

16 December 2013 - 20 April 2014

Helmie goes Kiwi

14 September 2012 - 11 Oktober 2012

Het Polska avontuur

28 September 2011 - 26 Oktober 2011

Roadtrip van Calgary naar L.A.

15 November 2009 - 16 December 2009

Costa Rica

29 Augustus 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: