Yellowstone, een koud avontuurtje - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Helmie Lith - WaarBenJij.nu Yellowstone, een koud avontuurtje - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

Yellowstone, een koud avontuurtje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

06 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal,

Bedankt maar weer voor al jullie reacties. Wij zijn via een scenic mountain route vanuit deer lodge afgereisd naar yellowstone waar we om 17:00 arriveerden. Ik kon net voor de ingang nog een hert ontwijken, die voor me op de weg sprong. Hij gleed uit, maar krabbelde weer op en liep weer verder. Dat was wel even schrikken, gelukkig reed ik maar 80km/h ipv 110 ;).

In Mammoth was het dorpsplein al direct bezet door Elk (die behoorlijk agressief kunnen zijn in deze tijd van het jaar) er stonden dan ook genoeg rangers om toeristen op veilige afstand te houden. Op onze camping waren we ook niet veilig voor deze grote hertachtigen. Dus geen beren dit keer maar herten waar we voor moesten oppassen.

De temperatuur daalde snachts tot het nulpunt en we hebben de eerste nacht een coyote horen huilen (of was het toch, zoals mar zei, een wolf?) en de tweede nacht werden we gewekt doordat een mannetjes elk over de scheerlijn viel. We hebben het niet echt koud gehad, maar het weer was de volgende dag zo slecht dat we hebben besloten om maar twee nachtjes in Yellowstone te blijven.

Veel te weinig voor dit prachtige vulkanische landschap. We hebben de eerste dag het hele park doorgereden met de auto en een paar board walks gedaan. We genoten van de thermale activiteiten, zoals geisers, pruttelende watervlakten, modderpoelen etc. Natuurlijk ook van het wildlife, gister veel bisons, elk, uil, herten, coyote, etc gezien en de tweede dag hadden we het geluk weer een grizzly beer tegen te komen (wel eigenlijk veel te dicht bij), bald eagles en nog wat wildlife. Maar helaas geen Moose of black bears, maar goed dat maakt niet uit, het prachtige landschap dat bestaat uit de resten van een slapende vulkaan en vaak geteisterd wordt door het natuurlijke proces van bosbranden, is geweldig.

We wilden vandaag naar Grand Teton NP rijden om daar te overnachten, maar het slechte weer gooide roet in het eten. Echt heel jammer, want daar had ik super graag naar toe gewild. De weg naar het zuiden is afgesloten, wegens hevige sneeuwval en een ongeval. Daarom zijn we de west uitgang uitgereden en zitten we nu bij de Mac Donalds te internetten. Het sneeuwt buiten vet hard, Nederland zou een week moeten sparen voordat er zulke hoeveelheden sneeuw aanwezig zouden zijn. Op de highway heb ik het dan ook rustig aangedaan en na 4 uur door dichte sneeuw rijden, hielden we alleen maar sneeuw over. Zo lieten we in een dag (700km) Montana, Wyoming, Idaho achter ons en zitten we nu in Utah in Salt lake city. Om 5 uur kwamen we aan en we hebben dus tot half 2 uitgeslapen. Ik ben nog niet buiten geweest, maar we blijven nu 3 dagen in dit hostel (met te weinig dekens, maar een heerlijke douche) en dan gaan we weer verder kijken.

Groetjes Helmie

P.S. foto's volgen een andere keer of bij avetslife.waarbenjij.nu

• 07 Oktober 2011 - 09:01

Lotte Van Welie:

He Helmie!

Wat een geweldige verhalen en nog mooiere foto's! Geniet ervan daar! Ik heb me aangemeld dus nu krijg ik steeds n mail als je weer iets op de site hebt gezet :)

Liefs Lotte

• 07 Oktober 2011 - 14:31

Hi Helmie:

Wel genieten voor jullie dierenartsen om zoveel wild te zien maar misschien ook wel een beetje spannend! Gelukkig worden jullie goed gewaarschuwd en zijn er nog meerdere toeristen onderweg. En het Yellowstone Park te zien moet ook fantastisch zijn. We genieten hier met jullie mee.
    Hopelijk komt er snel beter weer aan en iets warmer mag denk ik ook wel.
    Hoe gaan jullie verder na Salt Lake City? over de 15 naar beneden of over de 80 naar het westen. Hopelijk kunnen jullie nog naar beneden naar de parken. Geniet verder groetjes Rik en Stef

• 07 Oktober 2011 - 14:35

Rik En Stef:

Hopelijk komt er snel beter weer aan en iets warmer mag denk ik ook wel.

• 07 Oktober 2011 - 17:49

Michelle:

Hey Helmie,

Heb je yogibeer nog gezien? of was hij al in winterslaap ;-P
    Ik ben wel een beetje jaloers op je dat je daar zit en ik hier in Nederland alleen maar een beetje middagonderwijs zit te volgen.. Je krijgt trouwens binnenkort een mailtje van Charlotte over afstudeerstukjes en dat soort ongein, dan weet je het vast.
    Geniet van je vakantie en de mooie gebieden waar je doorheen komt en laat je niet te veel kisten door de weersomstandigheden (je kan altijd nog een sneeuwpop maken ;-))
    Groetjes Michelle en René

• 07 Oktober 2011 - 19:55

Roxan:

Hey Helms,

Wat een avontuur, ik ben echt heel jaloers, maar zo te horen hebben jullie het wel super naar je zin ondanks het slechte weer. Elk op het dorpsplein lijkt me dan ook wel weer spectaculair. Ben beniewd naar alle foto's.

Groetjes,
    Roxan

• 08 Oktober 2011 - 18:17

Marleen:

Hi Helmie,
    Net je webside doorgekregen van Theo. Interessante reis en klinkt ontspannen ondanks de 'prachtige' Grizzly's . Geniet meid ik blijf je volgen