Cambodja - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu Cambodja - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

Cambodja

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

23 November 2008 | Thailand, Pattaya

Hallo allemaal,

Alweer een paar dagen terug in Thailand en nu alweer in een andere provincie. Op dit moment zit ik in Pataya in een bungalow. Morgen begint het olifantensymposium. Ik denk dat wij de jongste zijn hier, maar gelukkig niet de enige Nederlanders. Ik denk wel dat het vrij pittig wordt. Aangezien ze het hier presteren om 12 presentaties in een dag te proppen!! En het is drie dagen lang he ;). Maar goed, hoeveel mensen kunnen zeggen dat ze naar het internationale olifanten congress zijn geweest :P!! Goede plaats om te netwerken in ieder geval.

Ik zal jullie nog even wat vertellen over ons tripje naar Cambodja. Toen we op het vliegveld aankwamen moesten we eerst een visum aanvragen. Er zaten gewoon 12 man op een rij om een stempeltje in onze paspoorten te zetten. Wij waren halverwege de rij, maar uiteindelijk moest Roxan een kwartier langer wachten voordat ze haar paspoort terug kwam, we zagen hem de hele tijd op en neer gaan. Heel raar. Maar goed, we werden goedgekeurd en konden verder, we liepen het gebouw uit op zoek naar onze gids. Hmmm, geen gids te zien. Onze Thaise telefoonkaarten werkten ook niet in Cambodja dus we moesten iemands telefoon inhuren om onze contactpersoon te bellen. Uiteindelijk bleek dat de aanbetaling niet ontvangen was en dat ze nog gemailt hadden, maar omdat wij geen internet hadden, dachten ze dat wij niet meer zouden komen. Uiteindelijk hebben we zelf een taxi gepakt naar het hotel waarna onze contactpersoon langskwam. Het hotel bleek overboekt te zijn, maar hij regelde een ander hotel voor een nacht en de tweede nacht zouden in het afgesproken hotel slapen. Nou het waren mooie hotels hoor! Super luxe. ’s Avonds gingen we uit eten en daar was ook een poppenshow (in het cambodiaans natuurlijk) maar het was wel heel grappig om te zien. De volgende dag hebben we Angkor wat en Ta prohm, elephant terrace en Lepar kings place en nog veel meer gezien. Onze gids was wel een behoorlijke saaie kerel. Hij kon 2 minuten enthousiast zijn en dan was hij weer stil. Hij had ook een verschrikkelijk accent en zijn stopwoordje achter elke zin was yes, alsof hij inzichzelf naging of wat hij had gezegd correct was.
De volgende dag zijn we langs nog een aantal tempels geweest, Echt prachtig, de details die nog bewaard zijn geweest. Mijn favoriete was Ta phrom die niet gerestaureerd is en nog overdekt door de jungle. Overal 300 jaar oude bomen die over de tempel groeien. Echt iedereen, het is de moeite waard om er naar toe te gaan.

• 23 November 2008 - 17:33

Ton En Mariëtte:

Hoi Helmie.
    Wat een leuke verhalen allemaal en zeker de foto,s die er bij horen super.
    Van de week zijn pap en mam nog op Joop z,n verjaardag geweest, het was een gezellige avond.
    Geniet nog van de laatste weken daar ginds.
    Hier ligt een lekker pakje sneeuw.
    Groetjes Ton en Mariëtte.

• 23 November 2008 - 20:37

Helmaaatje:

Heej Helmie!
    Ik had het druk en dus een paar verhaaltjes gemisd... Ik had heel wat te lezen. Maar erg leuk om het weer te lezen! Ben je nu alleen nog maar lekker aan het rondreizen? Of nog serieus met je onderzoek?
    Wat heb je geweldig mooie foto's verzameld!
    Heeeeeeel veel plezier en succes!! Groetjes Helma