Ayutthaya & Dusit Zoo - Reisverslag uit Nakhon Pathom, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu Ayutthaya & Dusit Zoo - Reisverslag uit Nakhon Pathom, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

Ayutthaya & Dusit Zoo

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

27 Oktober 2008 | Thailand, Nakhon Pathom

Hallo allemaal,

Alweer een tijdje geleden sinds mijn vorige mailtje, maar ja, het ging allemaal niet zo goed met de experimenten. Sinds de suggestie van mijn NL’se begeleider dat ik een Positieve controle moet gebruiken heb ik hem ook erg hard nodig gehad.

Maar goed. Het einde komt al in zicht. Om een beetje een glimps te geven over het programma van de laatste drie weken van mijn bloed, zweet en tranen onderzoek:
11 november paar dagen naar het Wildlife Sanctuary Phu Kieo in Noord Thailand, 14 t/m 18 november zon, zee en strand in Phuket. Vervolgens vliegen Roxan en ik gelijk door naar Cambodia om daar drie dagen Angkor Wat te bekijken (tja, dit moet wel, want onze visums zijn na de 27e niet meer geldig, vervelend he (A)) Vervolgens hebben we wel 1 dag in het lab, dan is het weekend en 23 november vertrekken we voor 4 dagen naar een olifantencongress in het oosten van Thailand. :D tja, dan hebben we nog 2 dagen in het lab om af te ronden en dan is het tijd voor...... VAKANTIE :D

Maar goed, vorige week zijn Roxan en ik in ons weekend gaan shoppen in het Pinklao shopping centre. De meest geweldige pumps gekocht en uiteraard 7 boeken waar ik de hele dag mee heb lopen slepen. (Ofwel, laat een verveelde Helmie niet alleen in een boekenwinkel....)

Vorige week donderdag was er een nationale feestdag vanwege de verjaardag van King Rama de vijfde. Suthathip en Att hebben ons toen naar Ayutthaya meegenomen. Ongeveer 1,5 uur rijden van Nakhon Pathom. Het was bloedheet, denk wel 35 graden en we waren dus blij dat Att paraplu’s (!) had meegenomen.

Ayutthaya is de oude hoofdstad van Thailand, we hebben daar heel veel ruines gezien. Allereerst zijn we naar Wat Yai Chai Mongkol geweest (ja, onuitspreekbaar) Deze had hele mooie Buddahbeelden en ook een witte reclining Buddah. Vervolgens zijn we naar Wat Phra Mahathat, deze vond ik het mooist alhoewel er maar weinig van over was. Er was daar ook een Buddah gezicht in een boom. Daarna hebben we de grootste slapende Buddah in Thailand bezocht met daarbij behorend de grootste groep van zwerfhonden die ik tot nu toe gezien had (rond de 20), die je hier trouwens overal tegenkomt.
We hebben geluncht met de moeder en zus van Suthathip, dat was heel gezellig alhoewel de taalbarriere wel erg groot was (zij spraken geen woord engels). Hierna zijn we naar Wat Na Phra Mane gegaan, deze is de enige tempel die intact is gebleven na de Birmese invasie en nog steeds in gebruik.
Na een hele dag tempels en de Portuguese settlement (wat funderingen en een hoop botten) bekeken te hebbben, gingen we naar de laatste tempel van de dag om daar de zonsondergang te bekijken. Wat Chaiwathanaram, om kwart over 6 was het trouwens al pikdonker. Je kon de hoogste prang (toren) op klimmen, nou omhoog was nog niet zo moeilijk, maar naar beneden, jeetje, ik heb niet zo snel last van hoogtevrees, maar hier had ik het. De trap ging zo steil naar beneden, en ik struikelde nog regelmatig over mijn broekspijpen, dus dat maakte mijn veiligheidsgevoel er niet beter op.
De tempel ligt aan de Chaopraya River (die ook door Bangkok stroomt) en terwijl we zaten te wachten op de zonsondergang zagen we ook nog een hele mooie regenboog. Toen ging de zon onder en dat was ook heel erg mooi. Toen het helemaal donker was, gingen de schijnwerpers aan en kon je de tempel heel erg mooi zien.

Hierna zijn we gaan dineren bij een of ander wegrestaurant, uiteraard weer met bijbehorende vijver, waar je ook kon waterfietsen (maar dat hebben we niet gedaan hoor).

Afgelopen weekend was het zowaar regenachtig. Maar dat leverde wel een lekker temperatuurtje op, dus zijn we naar de Dusit Zoo geweest. Een leuk klein dierentuintje met een gigantische reptielencollectie midden in hartje Bangkok. Ook was er die dag een speciale attractie in de zoo, namelijk wij! We zijn gewoon ongegeneerd gevraagd of we wilden poseren voor een foto!! :S dus iemand loopt nu rond met een plaatje van mij in de zoo hahaha.
Ik heb speciaal voor Ilka een hoop foto’s van vogels gemaakt en ik zal er een aantal op de site zetten ;).

Groetjes

Helmie

  • 28 Oktober 2008 - 19:06

    Adenroos:

    Hey Helmie

    Ik denk dat dat niet de eerste keer is geweest dat je iets niet kon uitspreken!
    Wat zul jij lekker gebruind terugkomen.Moet je natuurlijk niet te vaak een paraplu gebruiken.
    Dat mensen daar een foto van jou willen hebben snap ik wel maar dat in een ZOO, die link snap ik niet:)
    Enfin alle gekheid op een prang. Nog heel veel plezier , fijne vakantie en tot in Wijchen maar weer.

    Groet Ad en Roos en Margje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Nakhon Pathom

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 December 2008

Laatste nacht in Bangkok

13 December 2008

Back in Bangkok

11 December 2008

Chiang Rai, voor aapjes spelen, thai food &veearts

04 December 2008

Arme Veearts

01 December 2008

En de vakantie is begonnen!!
Helmie

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 77545

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 15 December 2018

Uganda, Pearl of Africa

12 September 2015 - 06 Oktober 2015

Theo en Helmie in Peru

16 December 2013 - 20 April 2014

Helmie goes Kiwi

14 September 2012 - 11 Oktober 2012

Het Polska avontuur

28 September 2011 - 26 Oktober 2011

Roadtrip van Calgary naar L.A.

15 November 2009 - 16 December 2009

Costa Rica

29 Augustus 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: