als een Mahout rijden, japanse en Thaise dansen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu als een Mahout rijden, japanse en Thaise dansen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

als een Mahout rijden, japanse en Thaise dansen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

14 Oktober 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

hier is deel twee van mijn spectaculaire weekend. hahaha. Nee Marianne, een Mahout blijft een Mahout en geen Pahout :P hahaha.
Maar goed, 's ochtends gingen we al weer vroeg op pad richting het Saiyok olifantenkamp gereden. Dit kamp was veel kleiner dan die in Lampang en het zag er ook veel armoediger uit...
Ze hadden ook een olifantenshow met twee jonge olifanten, zij konden onder andere op twee benen lopen, harmonica spelen en met hun voorvoetje een massage geven aan de toeristen, vooral voor de heren was dat een aparte ervaring kan ik er wel bij vertellen.
Daarna gaf dr. Nikron een demonstratie over hoe klinisch onderzoek te doen bij een olifant.
De olifant had een 2 maanden oud kalfje bij zich en was zeer beschermend en was het dus niet helemaal eens met de bedoelingen van dr. Nikron.
Daarna was het uiteraard tijd om een ritje te maken op de olifant. We hadden wederom een vrouwtje en halverwege stopte onze mahout, sprong van de olifant af en zei picture time!!!
We moesten van hem ala mahout style op de olifant.
Echt geweldig!! maar je moet dus eerst vanaf je zitje op die olifantennek zien te komen. En een olifant is ongeveer 2m30 hoog, hahaha. Maar goed ik ging eerst met wat gestuntel ben ik toch er niet afgevallen.
En dan zit je daar op de nek, met de oren naast je en je voelt hoe die schouderbladen onder je bewegen als je loopt echt geweldig!! Alleen mijn ritje ging behoorlijk steil naar beneden en jah, waar moet je je dan vasthouden he ;)
Daarna was het wisseltijd, moet je weer terugklauteren naar je zitje hahaha ook een heel spectakel.
Maar het was het wel waard hoor!

Na het olifantenkamp zijn we naar de Saiyok Noi waterval geweest. En ondanks dat het dik in de 30 graden was, zijn we toch helemaal naar boven geklommen! het uitzicht was fantastisch. Mensen die me kennen weten hoe gek ik ben op als er ook maar iets van een heuvel te zien is. Nou nu waren er niet alleen maar heuvels, maar ook bergen die door de mist net wolkjes leken.
Jah, dit was toch echt een stukje amazing Thailand.

's avonds was er een farewell party georganiseerd. De Japanse en Thaise studenten hadden allebei acts voorbereid. Zo hebben we met z'n allen de Dance of the Fisherman geleerd ( ik heb er nog steeds spierpijn van), hebben we Thaise traditionele dans gezien (nou daar vind ik niet zoveel aan) en wat Thaise moderne dans, nou dat was iets te moeilijk voor mij.

Daarna haalde twee thaise studenten hun traditionele kledij tevoorschijn. En toen brak de hel los hoor!! wat een geschreeuw, picture time in hoogtij, want ja al die japanse studentjes wilden hem natuurlijk aan doen. En zoals jullie kunnen zien, was het herenkostuum voor de dames zeer interessant (te horen aan al het geschreeuw op het filmpje). We hebben in ieder geval geconstateerd dat de wasbordjes van de Japanse heren er zeker mogen zijn. hahaha

• 14 Oktober 2008 - 16:34

Marian & Angela:

De foto's worden steeds mooier. Geweldig zo boven op die olifant. Hoe je ook zit, lijkt ons altijd wel spannend.
    We volgen de verhalen, erg leuk om te lezen.

Groetjes van ons

• 15 Oktober 2008 - 09:15

Aurora:

Hey daar beide travelers!
    Klinkt supervet om daar te zitten. Mooie natuur en veel dieren. Echt mooie foto's ook! Veel plezier en werk ze!
    Liefs Aurora

• 17 Oktober 2008 - 13:07

Adenroos:

Hey Helmie

Wat een atleet word je zo op zo'n rug van een olifant, maar wel heel gaaf lijkt me.Op die hoogte achter twee van die reusachtige oren. Geweldig!
    Geniet ze nog even!
    Wat een cultuur!!

groet Roos en Margje

• 17 Oktober 2008 - 20:05

Nardie:

He Helmie,
    Als ik je verhalen zo lees maak je een geweldige en leerzame tijd door. Super om je verhalen te lezen en zo je ervaringen te volgen. Je schrijft ergens iets over 30 graden pff, wij krijgen het hier steeds kouder! De avonden worden korter en koud. Helmie, blijf genieten, wij blijven lezen. Groetjes ook van Tijmen en Meike (o ja en van Paul..)

• 27 Oktober 2008 - 01:34

Hoooi HI, helmie! Gaaf allemaal daar. Hier is het ook helemaal hip. Lekker weer hier en een roosterzon boven mn hoofd. Zo op hertenbezoek. De olifanten lijken me ook echt zooo cool!!