Tempels Tempels en Thaise massages ;) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu Tempels Tempels en Thaise massages ;) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

Tempels Tempels en Thaise massages ;)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

22 September 2008 | Thailand, Bangkok

Zo, alweer 3 weken in Thailand. En eigenlijk nog steeds niet veel verder gekomen met ons hele onderzoek gebeuren. Echt de mensen hier werken zo inefficient, maar ach op zich ook wel weer relaxt hoor. Zondag zijn we samen met Allison (het meisje van Michigan) richting centrum Bangkok gegaan. Als eerste moesten we natuurlijk het goede busje in. En uiteraard spraken de mensen geen woord engels, dus na tien minuten handgebaren, correcties, en aanwijzen op het briefje dat ik van Suthathip had gekregen met plaatsen en bestemmingen zijn we wonder boven wonder in het juiste busje gestapt. Heel gezellig knus achterin het busje zaten wij in het busje. Ik en Allison aan de zijkant en Roxan (de kleinste in het midden). Gelukkig was het plafond zacht, want bij iedere kuil of heuveltje stootte ik mijn hoofd tegen het dak woehoe! Na een uur lang in het busje gezeten te hebben zijn we netjes afgezet bij shoppingmall Pinklao. Vervolgens heb ik de eerste de beste FEL ROSE taxi aangehouden en deze heeft ons naar the Grand Palace (Wat Phra Kaeo) gebracht. Daar hebben we ons een baan geworsteld langs alle postkaart-, parasolletjes en waterverkopers, waarna we ons leven hebben gewaagd in een poging om de paleispoorten veilig te bereiken door de drukke straat over te steken. Daarna hebben we alle vriendelijke, opdringerige horde gidsen voorbij gesprint en een kaartje gekocht voor het paleis.
Zo eenmaal binnen het paleis, was het weer heerlijk om tussen alle westerlingen te lopen. Aangezien wij de enige westerse mensen zijn op de gehele campus, was dit wel weer prettig. Allereerst hebben we tussen de gebouwen rondgelopen en ons vergaapt over de knallende kleurencombinatie en alle prutseltjes en frutseltjes. Ik vond vooral de beeldhouwwerken erg mooi. Daarna zijn we naar de Esmerald Buddha gaan kijken. Je ziet dan een grote berg van allerlei pracht en praal met dan helemaal bovenop (4 m hoogte) een groen Buddahbeeldje, gekleed in een gouden gewaad. (Maar het is zo ver weg, heel apart. De muurschilderingen zijn zo mooi, hele verhalen worden erin verteld en de details zijn echt fascinerend. Ik was niet zo gecharmeerd van de mozaiek en alle felle kleurtjes en al het goud, maar die wandtekeningen ik zou er uren naar kunnen kijken. Daarna hebben we nog langs het paleis gelopen en hebben we een museumpje bekeken.

Na de lunch zijn we naar Wat Pho gelopen, de gigantische liggende Buddah, echt wow, dat ding is goud en ik denk 3-4 meter hoog en 16m lang of zo. (weet de afmetingen niet echt) echt heel indrukwekkend, en die ligt daar dan languit in de tempel een beetje te liggen. Daarna weer schoentjes aan, en hebben we door de tuinen gelopen. Ze hebben daar hele mooie rotstuintjes, met chinese beelden. Helemaal achterin was de Thaise massageschool en Allison en ik wilden natuurlijk een massage. Roxan was wat minder enthousiast, dus hadden we een consessie gemaakt om dan maar een half uur gemasseerd te worden. Dus we lopen daar een naar eucalyptus ruikende ruimte in en worden ieder meegenomen naar een bed, ik had een mannelijke masseur. Een thaise massage is niet echt ontspannend en relaxerend. Het is nogal pijnlijk af en toe. Ze duwen met hun duimen en oefenen dan kracht uit. Vooral mijn rug en nek kraakten lekker af en toe en zelfs mijn vingers werden gekraakt. :S Af en toe moest ik echt op mijn lip bijten en rare dingen hoor, strekken en rekken. Zoals dat ik over hem heen moest hangen en dat hij zeg maar met zijn knieen op mijn benen ging zitten en dan kracht op mijn schouders uitoefende en zo. Nou uiteindelijk toen ik klaar was voelde ik me wel weer helemaal op en top relaxt en ontspannen, en mijn schouders en rug voelden ook een stuk beter aan. Dus ja ik kan het wel aanraden hoor! Maar het is niet relax en ontspannend gedurende de massage. Vervolgens waren Allison en ik best bezorgd want ik was al een kwartier klaar en nog steeds geen enkel spoortje van Roxan. Bleek dat zij per ongeluk van haar Thaise masseur een uur lang verwend werd. (Wat ze volgens mij niet helemaal geweldig vond.) Heerlijk ontspannen zijn we toen maar gaan wandelen door Bangkok. Menigmaal hebben wij ons leven gewaagd om tussen de auto’s door de overkant van de straat te bereiken en we hebben nog twee tempels bezocht. De ene de koninklijke begraafplaats, Wat Rajabophit en de andere Wat Suthat. Ik vond Wat Suthat de mooiste, veel minder pracht en praal en kleurtjes, deze waren beperkt tot de deurposten en de daken. Binnen in was een hele grote gouden Buddah. De tempel werd omringd door een muur met allemaal Buddah’s (gouden en zwarte) en er was veel open ruimte tussen de Tempel en de muur. Ik vond het in ieder geval de mooiste, maar ik ben tempels kijken nu wel weer even zat. Hahaha. Wat Suthat staat naast de red swing, die we moesten zien, maar ik vond het weinig bijzonder. Daarna heb ik een babyblauwe taxi aangehouden en die heeft ons wonder boven wonder ook nog op het goede plekje afgezet :D. Daarna konden we direct met het busje mee (dit keer had ik Roxan achterin laten zitten, gnagna) en om 18:00 waren we weer in Nakhom Pathom. ’s Avonds weer lekker gegeten in de Lamoon (het hotel in de internationale Dormitory.

  • 22 September 2008 - 13:27

    Michelle:

    Zo te lezen hebben jullie het ontzettend naar jullie zin daar.. zelfs vrijwillige martelingen worden niet geschuwd!
    En als we het dan toch over martelingen gaan hebben, ik ga donderdag naar een lezing over arthrose! ik vind het echt goed van mezelf... je krijgt er nog een boek bij met ongeveer de dikte van Nelson, dus dat is marteling nummer 2!!
    Maar ach, dat zijn maar kleine dingen in vergelijking met wat jij daar allemaal meemaakt!! felgekleurde taxi's, ongemakkelijke ritjes in busjes en enorme buddha's.. en tussendoor ook nog een labwerk.. petje af hoor!

    groetjes Michelle

  • 23 September 2008 - 00:23

    Steffie:

    woh ziet er goed uit :D Genoeg te zien daar! En overal olifantjes :D Heb je trouwens ook een adres daar? Eens kijken of een kaartje uit NY in Thailand aankomt hahaha. Wij gaan volgend weekend naar Toronto! Heb er zin innn. Succes deze week met je onderzoek ennuh we msnen binnenkort weer een keer!
    xxx Steffie

  • 23 September 2008 - 16:43

    Helga En Hay:

    Mooie foto's Helmie en nu ook eens van de olifanten...Erg smakelijk lijkt het me niet om die aan een onderzoek te onderwerpen.Maar ik heb de indruk dat jij je hand er niet voor omdraaid.Bedankt nog voor je kaartje, is vandaag aangekomen.Geniet er maar van en zet maar veel foto's op internet kunnen wij ook mee genieten....

    groetjes van ons

  • 24 September 2008 - 08:32

    Annemarie C:

    hey helmie, leuk om je verhalen te lezen! en die filmpjes zijn ook zeker grappig!
    goed dat je op de ALV ook leuke brieven/mails heb gestuurd die door marise voor gelezen zijn! iedereen vondt het erg leuk!
    veel plezier nog, en succes met je onderzoek, liefs

  • 24 September 2008 - 16:38

    Adenroos:

    Hey Helmie

    Neem een leuke masseur mee naar nederland! Er lopen hier in Wijchen ook wat stijve ruggen rond.
    wat een prachtige foto's. Dat zal genieten zijn ! Je lijkt wel heel klein bij die reusachtige tempels!!

    Groet Roos

  • 25 September 2008 - 09:10

    De Theo:

    HAI Helmie en Roxan.

    wij kunnen niet meer op de site van Roxan komen. Is daar een reden voor?

    groetjes Theo

  • 25 September 2008 - 09:58

    Jolien & Nadine:

    hey helmie! Het klinkt allemaal heel erg leuk en de foto's zijn ook super mooi! Groetjes vanuit het zonnige Camden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 December 2008

Laatste nacht in Bangkok

13 December 2008

Back in Bangkok

11 December 2008

Chiang Rai, voor aapjes spelen, thai food &veearts

04 December 2008

Arme Veearts

01 December 2008

En de vakantie is begonnen!!
Helmie

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 77540

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 15 December 2018

Uganda, Pearl of Africa

12 September 2015 - 06 Oktober 2015

Theo en Helmie in Peru

16 December 2013 - 20 April 2014

Helmie goes Kiwi

14 September 2012 - 11 Oktober 2012

Het Polska avontuur

28 September 2011 - 26 Oktober 2011

Roadtrip van Calgary naar L.A.

15 November 2009 - 16 December 2009

Costa Rica

29 Augustus 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: