Onze eerste failure :S - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu Onze eerste failure :S - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

Onze eerste failure :S

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

05 September 2008 | Thailand, Bangkok

Dinsdag en woensdag zijn we hard aan de slag gegaan met DNA uit olifantenstront extraheren en vervolgens te PCRen. Als het goed is zou je dan onder de electroferese prachtig heldere dikke fluoriscerende bandjes moeten zien..... hmmm. Nou bij mij 1:4 had een licht bandje (de negatieve controlle was gelukkig ook negatief) en Roxan had gelukkig wel 2 duidelijke bandjes. Hmmm wij moeten in ieder geval nog veel oefenen met dat hele DNA gebeuren :S.

Maar goed, dat komt vast wel goed. Weet je wat trouwens ook heel raar is hier... mensen lijken zo jong. Zo is onze begeleidster 31 jaar oud (ik had haar 24 / 26 geschat!) en onze veterinaire collegaatjes uit het 6e jaar zijn 24 en ze zien eruit als 17 jarige pubers. Wat ook grappig is dat ze zo’n lol hebben om vanalles en nog wat. En giebelen dat ze doen (zowel de labmensen als de veterinaire studenten) hahaha. Ze noemen elkaar ook met een nickname. Zo heet onze begeleidster Suthathip Oo, en als iemand ouder is noem je diegene Pi-Oo. Heel grappig. Gister heeft Notte ons mee genomen naar de Thaise markt hier op de campus. Iedere woensdag is er een grote markt, de rest van de dagen is er een kleintje. Vandaag heb ik bananen gehaald (4 voor 10 bath = 20 cent) en uiteraard hebben we bij het supermarktje (de 7/11) een koekjestrommel aangeschaft en yoghurt ingeslagen. (Ze hebben zelfs Dutch milk hier! Heb het alleen nog niet geproefd.

Ondertussen hebben we ook een Thais vertaallijstje gehad, zo kan ik tenminste zelf bestellen. Maar ik kan dus dat thais echt niet uitspreken, maar gelukkig heeft Suthathip het er ook in het Thais opgezet, dus als ik het niet snap kan ik het ook aanwijzen. Vooral het zinnetje ik ben vegetariër en eet alleen maar groente en ei is verrekte moeilijk om ook uit te spreken.
Zo had ik vandaag een of andere witte curry soep met ei. Ei begint me trouwens behoorlijk de keel uit te hangen. Ik eet nu namelijk iedere dag voor lunch rijst met ei en als diner rijst / noodles of soep met ei. Gelukkig kunnen ze wel een beetje variëren met ei, behalve met de lunch (zoet gekookt ei met zure / zoete of bittere groenten en natuurlijk rijst).

Vandaag is de er voor het eerst wat te merken van de Moesson tijd. Het heeft hier zojuist keihard staan gieten en het is hier redelijk afgekoeld nu. Over kou gesproken, het is IJSKOUD in het lab. De airco staat VEEL te hard, dus Roxan en ik zitten dagelijks met kippevel op onze armen te werken. Dit houdt echter niet de muggen tegen die hier volop overdag steken. Ik heb al tien muggenbulten opgelopen, ondanks dat ik als een gek met muggenspray loop te spuiten.

Volgende week gaan we een weekendje naar chiang Mai naar het olifantenpark!! Het is 8 uur rijden hier vandaan, dus we gaan op vrijdagavond en gaan op zondagavond weer terug.
O en wie bang is dat ik last heb van de situatie hier in Bangkok. Ik heb nergens last van. (behalve dat ik me bij het consulaat heb moeten laten registreren.) Dus niemand hoeft zich zorgen te maken hoor J Gelukkig hebben we nu wel mobiel internet, maar deze is te zwak om foto’s up te loaden of te skypen dus dat is een beetje jammer, dus jullie krijgen dan maar wat vaker een berichtje op deze wijze.

Vanochtend trouwens onze eerste grote varaan gezien!! Nou ja, dit was nog een jonkie zei Suthathip. Maar hij was zeker 1m lang. We gaan vanavond weer bangkok in :D

  • 05 September 2008 - 11:10

    Ilka:

    Hey!

    Het klinkt echt allemaal supergaaf zeg! Olifantenparken, varanen...toe maar :) Maar als ik zo hoor wat je te eten krijgt ben ik toch wel blij dat ik lekker hier met fretten ga prutsen :P
    Groetjes Ilka

  • 05 September 2008 - 12:03

    Brenda:

    Die varaan vind ik erg gaaf klinken :-)
    Komt die ook nog op de foto ;-)

  • 05 September 2008 - 13:04

    Marise:

    Haha, wat mooi dat ze sleep-mannetjes hebben voor slechte parkeerders. Zouden ze hier ook eens moeten proberen! Maar je vermaakt je dus wel met de minimensjes daar? Durf je wel te fietsen daar? Ik kan mij herinneren dat de enige verkeersregel daar geld dat het grootste voertuig voorrang heeft.
    Nou, ik hoor het wel, fiets veilig, x

  • 07 September 2008 - 09:58

    Harrie:

    Hoi Helmie

    Dat onderzoek in de faeces van olifanten lijkt mij echt een HOOP werk....;-)).
    Maar ook machtig interessant. De appel valt niet ver van de boom.

    Roer ze enuh .. uiteraard veel succes met je studie.
    Geniet ze ook een beetje daar in Verwegistan.

    Groet,

    Harrie ( studievriend van Theo )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 December 2008

Laatste nacht in Bangkok

13 December 2008

Back in Bangkok

11 December 2008

Chiang Rai, voor aapjes spelen, thai food &veearts

04 December 2008

Arme Veearts

01 December 2008

En de vakantie is begonnen!!
Helmie

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 77565

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 15 December 2018

Uganda, Pearl of Africa

12 September 2015 - 06 Oktober 2015

Theo en Helmie in Peru

16 December 2013 - 20 April 2014

Helmie goes Kiwi

14 September 2012 - 11 Oktober 2012

Het Polska avontuur

28 September 2011 - 26 Oktober 2011

Roadtrip van Calgary naar L.A.

15 November 2009 - 16 December 2009

Costa Rica

29 Augustus 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: