En de vakantie is begonnen!! - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu En de vakantie is begonnen!! - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

En de vakantie is begonnen!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

01 December 2008 | Thailand, Sukhothai

Hallo lieve lezers!

Nadat we vorige week donderdag onze farewellparty hadden (een gezellig etentje met het lab) en hebben we onze uberlelijke delfs blauwe borden en klompjes gedumpt bij de lieve mensjes die ons geholpen hadden. Ja, stiekem ga ik ze toch best wel missen. Vooral Nomnid, zij kon bijna geen Thais en het was geweldig hoe ze dan weer in een thaise dialoog met zichzelf begon te bedenken hoe ze ons ging duidelijk maken wat ze wilde zeggen. Daarna begon ze dan toch maar in het Thais, en als wij elkaar vol wanhoop aankeken, barsten we allebei in lachen uit. Och we hebben toch veel gelachen met die vrouw.

Op zaterdag wilde Suthathip ons meenemen naar de Brug over de River Kwai want deze week is het herdenkingsfestival van de tweede wereldoorlog. Wij moesten eerst naar de tailor (ofwel 3 uur reizen, een halfuurtje meten en dan weer terg naar Nakhon Pathom) Daarna nog 1,5 uur naar de Kanchanaburi province met Suthathip en Att en daarna zaten we aan een restaurantje aan de rivier met uitzicht op de brug (vet relaxt) en konden we genieten van een vuurwerk en licht show. Was erg mooi om te zien hoewel Suthathip teleurgesteld was, dat ze dit jaar niet zo mooi was etc.

Op zondag hebben we alles ingepakt, en ik weet niet waar we opeens ZOVEEEEEEl zooi vandaan hebben gesprokkeld. Ik schaam me dood hahahaa. Echt belachelijk gewoon. We hebben Roxans tas in Suthathips beheer achtergelaten en die puilt uit :S ik denk dat hij echt 45 kilo weegt (maar goed ik had opeens ook 10 boeken???)

Maar goed, vandaag hebben we om 7 uur uitgecheckt en om 10 uur waren we in bangkok op het bustation. na nog 7 uur in de bus gezeten te hebben (spotgoedkoop trouwens, 7 euro inclusief lunch, snack en drinken!!) zitten we nu in ons hotel in Sukhothai. Heel schattig bruin houten huisje. Uiteraard gingen Roxan en ik op onderzoek uit en zijn direct verdwaald, of nou ja, we wisten hoe we terug moesten, maar de kaart die we hadden gekregen klopte gewoon voor geen meter. (dat stond trouwens ook op de kaart zagen we later hahahaha).

Morgen gaan we naar oud Sukhothai en woensdag gaan we weer verder naar Chiang Mai waar we de rest van de tijd zullen doorbrengen.

Hopelijk is op 12 december het viegveld weer open want dan vliegen we weer terug naar bangkok....

nou groetjes!!

Helmie

P.S. michelle, het was idd die man en niet die vrouw van vis.
P.S.S. Maartje, Sven en Lars bedankt voor jullie berichtjes (en de rest natuurlijk ook) en ja ik heb op een echte olifant gezeten (3 nu in totaal)

  • 02 December 2008 - 14:11

    Lisette:

    Hoi Helmie,

    Ik ben de vriendin van je mama,mocht je even vergeten zijn wie ik was, haha, en heb via haar dan ook jouw site gekregen, ik heb er echt van genoten, je verteld heel beeldend,geniet nog maar van de laatste dagen en naar het zich laat aanzien gaat morgen het vliegveld weer open, dus weer een probleem opgelost.
    Een heel prettige en behouden terug vlucht en als je weer in nederland bent mogen we misschien een keer foto's komen kijken,

    heel veel groetjes,
    Lisette en fam.

  • 02 December 2008 - 15:09

    Cisca:

    Ik heb genoten van je mooie reisverslag en o zo mooie fotoos.
    Wat een ervaring dit te mogen meemaken!
    Nog heel veel plezier en een goede thuisreis!
    Veel groetjes uit Brabant.

  • 02 December 2008 - 19:48

    Helmaaatje:

    Heej Helmie, ga maar heerlijk genieten van een paar relaxte dagen!!
    Ik hoop je in NL weer snel eens te zien!!
    Kuzz en knuffel, Helma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Sukhothai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 December 2008

Laatste nacht in Bangkok

13 December 2008

Back in Bangkok

11 December 2008

Chiang Rai, voor aapjes spelen, thai food &veearts

04 December 2008

Arme Veearts

01 December 2008

En de vakantie is begonnen!!
Helmie

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 77552

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 15 December 2018

Uganda, Pearl of Africa

12 September 2015 - 06 Oktober 2015

Theo en Helmie in Peru

16 December 2013 - 20 April 2014

Helmie goes Kiwi

14 September 2012 - 11 Oktober 2012

Het Polska avontuur

28 September 2011 - 26 Oktober 2011

Roadtrip van Calgary naar L.A.

15 November 2009 - 16 December 2009

Costa Rica

29 Augustus 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: