IEF 2008 - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu IEF 2008 - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

IEF 2008

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

27 November 2008 | Thailand, Pattaya

Zo de twee laatste dagen in het lab zijn aangebroken en ik ben blij dat we niet meteen naar huis gaan, aangezien het vliegveld van Bangkok op dit moment dus gesloten is. Maar goed, daar krijg ik erg weinig van mee en ik denk dat het over 20 dagen (als we wel naar huis gaan) wel weer overgewaaid is.

Van zondag tot en met woensdag was het internationale olifanten symposium dus in Pattaya. Wij hadden ons hier ook voor ingeschreven dus met een gezellige bus met Thaise studenten vertrokken we naar Pattaya. WE verbleven in een klein hutje wat nog deelden met een vrouw uit India.

Ik moet zeggen die Thai weten wel hoe ze 12 presentaties op een dag kunnen houden zeg. HEt programma was dan ook behoorlijk zwaar. Op maandag hielden ik, Roxan en een Zookeeper uit Sydney het dan ook voor gezien (na 2 uur herhaling over het human-elephant conflict probleem) en gingen we naar de olifantenshow kijken. De tweede en derde dag waren gelukkig veel interessanter (veel meer veterinair gerichte dingen).

De Thaise avond was een groot succes (Volgens Thaise begrippen dan), met veel kattengejank (hun karaoke), waarbij dr. Nikorn het ene na het andere liedje aan het zingen was. Eerst was Roxan het slachtoffer met een liedje van maroon5 en daarna heb ik samen met een andere meid die onderzoek deed naar herpesvirus twee geweldig valse liedjes te gehore gebracht. Veel interessante mensen ontmoet, leuke discussies gehad etc. Ja, het was een mooie ervaring. Ik heb ook de dierenarts van Blijdorp ontmoet en als ik wachttijd heb voor mijn co-schappen mocht ik wel met hem af en toe komen meelopen. Dus dat wordt wel interessant!

  • 27 November 2008 - 08:22

    Marianne:

    Waah! Mag jij zomaar met een dierentuindierenarts meelopen?! Ik ben jaloers helmie, dat wil ik ook. Kun je mij niet even aan hem voorstellen ofzo? ;p Ik zag het op het nieuws van de bezetting van de internationale vliegvelden, maar ze waren al naar de rechter gestapt om het protest op te heffen. Dus het zal wel snel voorbij zijn en dan kun je lekker naar huis komen om sinterkerst met ons te vieren! :D (Moet je alleen nog wel even de datumprikker invullen..) Ik mis je en tot snel!!

    x mar

  • 27 November 2008 - 12:07

    Michelle:

    hey,

    Het ziet ernaar uit dat je voorlopig niet vanaf Bangkok kan vliegen, maar misschien mag je over 20 dagen wel via de legerbasis naar huis vliegen! ze zijn nu bezig om te kijken of dat kan. dus naar huis gaan, doe je sowieso wel... ;-)

    je hebt de blijdorpdierenarts ontmoet? de echte (dus de meneer die altijd tv-optredens doet) of de neppe (de vrouw die rondleiding oceanium gaf bij keuzevak vis?) dat vraag ik aangezien de mevrouw de dierenarts geen zeggenschap heeft en zou jammer zijn als je blijgemaakt bent met een dode mus. Iig heel cool!
    Nou ja, zo te lezen (de hele afgelopen periode) hebben we heel wat af te kletsen en wordt het tijd dat je terugkomt!
    :-P

    groetjes Michelle

  • 27 November 2008 - 13:51

    Bart Reintjes:

    Ha, die Helmie

    Leuke verhalen gelezen. Heel herkenbaar. Pattaya vind ik zelf trouwens de meest verschikkelijke plaats om te zitten. Teveel sextoerisme!Leonardo di C. nog gezien op de Phi Phi Eilanden? Trouwens conflicten tussen politie, leger en bevolking komt regelmatig voor in Thailand. Zelfs al toen ik in 1984 naar Bangkok ging en toen er een staatsgreep was gepleegd. Over het algemeen hebben toeristen er echter weinig last van. Nog veel plezier.

    Groeten Bart Reintjes

  • 28 November 2008 - 15:23

    Joel:

    Helmie! Ik moest gelijk aan je denken toen ik dat vliegveld verhaal op het nieuws hoorde... Ik ben blij dat je weer terug komt binnenkort... ik vind real life met je praten namelijk een stuk fijner dan een e-mailtje enzo. Geniet nog even en tot snel! X

  • 01 December 2008 - 07:24

    Wim Koevoets:

    Hallo Helmie,
    Ik was gisteren bij je ouders op bezoek en hoorde van je stage, tevens avontuurlijke reis naar Thailand. Ik heb even snel door je fotoboek en berichten gebladerd en het lijkt erop dat je een prima tijd hebt daar. Succes met de rest van je studie als je straks weer terug bent!

    groetjes,
    Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Pattaya

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 December 2008

Laatste nacht in Bangkok

13 December 2008

Back in Bangkok

11 December 2008

Chiang Rai, voor aapjes spelen, thai food &veearts

04 December 2008

Arme Veearts

01 December 2008

En de vakantie is begonnen!!
Helmie

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 77559

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 15 December 2018

Uganda, Pearl of Africa

12 September 2015 - 06 Oktober 2015

Theo en Helmie in Peru

16 December 2013 - 20 April 2014

Helmie goes Kiwi

14 September 2012 - 11 Oktober 2012

Het Polska avontuur

28 September 2011 - 26 Oktober 2011

Roadtrip van Calgary naar L.A.

15 November 2009 - 16 December 2009

Costa Rica

29 Augustus 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: