eerste dag op het lab - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu eerste dag op het lab - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

eerste dag op het lab

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

01 September 2008 | Thailand, Bangkok

Ow, er is zoveel te vertellen :D

Allereerst nog even de berichtgeving dat we weer per mail bereikbaar zijn :D en dat we allebei ondanks de ijsklontjes, nog perfect gezond zijn. De jetlag valt reuze mee, de warmte valt wel zwaar, maar met de airco is het prima te doen.

Gister hebben we onze nieuwe fietsen uitgeprobeerd en we werden direct op de foto gezet (?) door een groep Thaise mensen. Dat fietsen kopen was ook een gedoe zeg ;) Eerst naar een of andere megasupermarkt geweest, nou echt Joel en Steffie, niet alleen in NY hebben ze van die gigantische supermarkten (waar je trouwens kan avondeten voor maar 30 bath = 60 eurocent!!).
Maar de mensjes hier zijn niet zo groot, dus ik paste niet echt op die fietsen, toen zijn we naar een of ander vaag fietsenmakertje gemaakt en hebben daar voor 2700 bath (50 euro) twee gloednieuwe (kinder)fietsjes gekocht (Foto volgt nog).

Verder zijn we gister naar Bangkok gegaan (niet het centrum, maar naar hoofdgedeelte van Kasetsart University ongeveer 18 km van het centrum van Bangkok) naar een gigantisch winkelcentrum en vervolgens zijn we naar een ander winkelcentrum gereden waar we hebben gegeten met Suthathip en haar vriend Aa bij een Japans restaurant (was erg lekker).

Parkeren daar is wel een happening zeg, het is echt een schuifpuzzel en uiteraard was onze auto ingeparkeerd en had de bestuurder voor ons de auto op de handrem gezet. (Heel gedoe, heb ik een filmpje van gemaakt, werd de auto versleept)

Verder hebben we een eerste glimp van onze eerste olifant opgevangen op straat, een gebouw in de vorm van een olifant gezien, onze eerste gigantische kakkerlak (6cm) verjaagd uit onze slaapkamer, en hebben we na een speurtocht van wel 4 shoppingmalls eindelijk aftersun zonder whitening formule gevonden (ja ik wilde toch wel een kleurtje krijgen, maar tot nu toe de zon vooral gemeden).

Vandaag zijn we in het diepe gegooid, volgens mij denken ze dat wij alles al kunnen en alles al voorbereid hebben, dus we hebben net twee uur ons boekje gelezen en gaan zo op internet oefenen. Ik ben benieuwd. Als het goed is heeft Roxan na vandaag internet dus zal ik binnenkort ook op skype verschijnen. Tijdsverschil is trouwens +5 uur.Dus op het moment dat ik dit typ is het 6:00 bij jullie en 11:00 bij mij.

• 01 September 2008 - 10:33

Arno:

Hoi Helmie,
    We vinden het heel bijzonder om jouw ervaringen op deze manier te kunnen volgen. Omdat we zelf net terug zijn uit Thailand, zien we het bijna voor onze ogen gebeuren. Geniet van alle bijzondere ervaringen!

Arno

• 01 September 2008 - 12:07

Joel:

Hey hey! zo te lezen gaat het dus helemaal goed komen daar! 6 eurocent voor een maaltijd, nou, dat redden wij hier niet in new york. hier gaat het ook helemaal goed, 35 graden vandaag dus dat wordt weer zweten! X

• 01 September 2008 - 17:32

Gerianne:

Hey,

Wow, t klinkt echt allemaal als 1 groot avontuur hé! Echt gaaf. Ben erg benieuwd naar foto's ;). Wij gaan overmorgen sporten, thx voor je mailtje dat je aan ons denkt :)! Heel veel plezier in Thailand!

Groetjes,

Gerianne

• 01 September 2008 - 18:05

Angela & Marian:

Hee Helmie

Wij zijn reuze benieuwd naar de foto's (vooral die met je knieen boven het fietsstuur. We stellen het ons zo voor door die leuke verhalen van je.
    Heel veel plezier en wij genieten mee hier in het natte nederland.

Groetjes

• 02 September 2008 - 13:21

Brenda Bakker:

Het is daar in ieder geval lekker goedkoop zo te horen!

• 03 September 2008 - 08:30

Adenroos:

Hey Helmie

Practisch toch dat je zo lang bent. Zo heb jij altijd een ver vooruitziende blik!:)
    Maar lastig op een "kinderfietsje"
    Ik denk trouwens dat je het niet erg vindt dat je het centrum niet ingegaan bent!!?Of merk je er niks van?
    Ik dacht dat je ECHTE olifanten ging onderzoeken. Of had je toch de studie van architectuur gedaan:)
    Succes en veel plezier.

Groet Roos

• 04 September 2008 - 13:21

Marian Van Lith:

Wat een belevenissen. zo in die eerste dagen.
    Lijkt me wel grappig, die grote hollandse meiden op een kinderfietsje. Maar niet te hard scheuren in de bochten, gaat anders de lak van je knieen af.
    Blijf schrijven, geweldig om zo op de hoogte gehouden te worden.
    groetjes Angela en Marian