Gearriveerd - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu Gearriveerd - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

Gearriveerd

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

30 Augustus 2008 | Thailand, Bangkok

Nou nou, ik ben aangekomen in Bangkok hoor.
Na 10 uur me dood verveeld te hebben met films als 27 dresses, the wedding date en what happens in Vegas en uiteraard mijn marco polo boekje van Thailand. (Ze waren onder de indruk van mijn politieke kennis :P)
Onze Thaise begeleidster is super aardig! Echt een super gezellige meid en er is ook al toegezegd dat we naar Chiang Mai gaan om daar naar het olifantencentrum te gaan kijken.

Gelukkig waren we net op tijd vertrokken van het vliegtuig want toen we richting de Campus reden kwamen de busjes van de opstand ons tegemoet om te gaan protesteren op het vliegveld tegen de corruptie van de regering. Het schijnt er al sinds mei te rommelen. Maar gelukkig hebben we daar geen last van gehad.

Dus na een uur in een gammel busje met bijbehorende foto van de koning en buddha zijn we gearriveerd op de campus in bangkok. Nou ja, blijkt dat we dus inderdaad 80!!km van het centrum van Bangkok afzitten. (dus niet die ene universiteit op het kaartje maar een heel eind van het kaartje af)

Onze kamer is wel vet relaxt, we hebben niet alleen ons eigen bad, maar ook onze eigen airco en koelkast!!! Ook zitten er op het moment alleen maar Thai in het gebouw en heeft de kantine niet beschikking over een engels menu (o god, dat wordt wat ;) ) En uiteraard zijn we gelijk al goed op weg naar een voedselvergiftiging. Aangezien ik al heerlijke ijsklontjes en rijst met ei en komkommer naar binnen heb zitten werken. (oeps vergeten dat ijsklontjes eigenlijk niet zo verstandig is!) maar goed, we gaan straks naar het marktje om eten en een fiets (!) te kopen.

Internet is hier trouwens echt vervelend, we zitten op de computer van onze thaise begeleidster en zowel Hotmail en solismail en msn doen het niet. (ofwel dit is de enige site die het doet!)

Nou dat was het dan maar weer, ik mail snel weer!

Groetjes vanuit Thailand!

• 30 Augustus 2008 - 08:31

Marianne:

Daar ben ik al! ;p Doos!wie eet nou meteen ijsklontjes. Haha! Daar krijg je spijt van.. Maar gelukkig niet zulke drama's als bij steffie. Haha. Jammer van hotmail maar hier redden we ons ook wel mee hoor. ;) Veel plezier!

x mar

• 30 Augustus 2008 - 10:52

Rik En Stef:

He, goed je al te horen met een reisverslag en dus goed aangekomen en al helemaal aktief. Het waren vast hele zuivere ijsklontjes hopen we. succes met de fiets
    geniet, r en s

• 30 Augustus 2008 - 10:53

Rik En Stef:

geniet, r en s

• 30 Augustus 2008 - 11:01

Andere Mar:

Hmm, vervelend van die 80km vanaf Bangkok! Maar er is vast ook genoeg vermakelijks te doen in de buurt :) Veel plezier met eten kopen (gelukkig kan je op de markt ZIEN wat je koopt, en hoef je niet af te gaan op een Thaise menukaart ;))!

Xx Andere Mar

• 30 Augustus 2008 - 11:59

Helmaaatje:

Heeej Helmie!!
    Klinkt goed, luxe heb je dus toch een beetje ;-)
    Heeeeel veel plezier!!
    Ik dacht nog aan je vrijdag... Dacht zal ze al weg zijn, om 10 uur smorgens, dus maar geen berichtje meer gestuurd.
    Geniet daar van alles wat je mee zult maken!
    Succes!!
    Kuzz Helma

• 30 Augustus 2008 - 12:14

Steffie:

woehoee aangekomen! Is lekker warm zeker daar! Ennuh marianna, hoezo drama's bij mij, viel allemaal beswel mee hoor :p Er rijdt toch vast wel een gammel busje op en neer naar het centrum, je hebt toch niet elke dag de tijd om te shoppen :p Groetjes vanuit NY!!
    xx Steffie

• 30 Augustus 2008 - 15:43

Lucienne:

Hoi Helmie
    Wel aan je gedacht maar het is er niet van gekomen je persoonlijk heeeeelveel plezier te wensen, geniet van alles wat gaat komen ( de olifanten zijn echt heel leuk)

• 30 Augustus 2008 - 15:51

Jacq:

Hey Helmie,
    volgens het msn-onderschrift ben je nog steeds je kamer aan het leeghalen en schoonmaken, dus stuur ik maar wat naar deze site. Misschien zijn die Thaise mensen bang dat er daar ook stakingen georganiseerd worden via msn of hotmail?
    We gaan met CA in ieder geval komende woensdag meedoen met de sportdag, hopelijk hebben ze om onze veiligheid gedacht want we kunnen echt niemand missen - we missen je! En ik moet nog steeds een cijfer terugkrijgen dus ik zit nog steeds thuis met mn stressballetjes - die arme kittens ;)
    Groetjes, ook aan Roxan!

• 30 Augustus 2008 - 19:55

Hai Helmie,
    fijn dat je goed aangekomen bent. 80 km van Bangkok, dat is een
    aardig fietstochtje;-))

alles email niet werkt dan houden we zo maar even contact

groetjes theo

• 31 Augustus 2008 - 09:35

Jet:

Fijn te lezen dat je het er goed hebt. Hopelijk ook een grote kamer.
    We zijn hier goed op geschoten met de kamers boven. Lisa kan weer op haar eigen kamer. Nu jou kamer opnieuw inrichten.
    Veeel plezier en op het eten letten!!!

• 31 Augustus 2008 - 11:24

Anna:

Hoi ! :)

Mooi om te horen dat je goed bent aangekomen. Tof dat je nog naar Chiang Mai gaat :)!Kan je toch daar nog even kijken.
    Ik hoop dat je verder een hele leuke tijd krijgt daar :). Al ben ik daar niet bang voor :P.
    Doe Roxan de groetjes :).

Groetjes Anna

• 31 Augustus 2008 - 16:20

Hai Helmie,
    als het skypen gaat lukken dan is ons nummer
    henriette4455
    origineel he

groetjes theo

• 31 Augustus 2008 - 18:23

Noukie:

Hey Helms,
    klinkt als een zeer boeiende vliegreis. is er echt verder niks engs gebeurd zoals enorme heftige turbulentie, technische mankementen of slapende piloten?
    Maar mooi dat ze (nog) geen engels menu hebben daar, moet je meteen heel heftig integreren;)
    heel veel plezier daar! groetjes aan Rox, en ik mis jullie nu al ( zeker nu de studie morgen weer begint en ik het dit trimester zonder jullie samenvattingen moet doen!!!!)
    groetjes Noukie

• 31 Augustus 2008 - 20:48

Milou:

Hey Girl!

Super vet! Ik zie wel een beetje groen ;o) Vooral omdat ik me morgen gewoon in A'dam moet melden voor een verdieping bestuursrecht @ 9 o'clock! (Boring!!)
    Gelukkig heb je geen last gehad van de protesten. Er stond iets op teletekst en we hoopten al dat jij er niet in zou staan...

Heel veel plezier en geniet ervan! En doe Dombo de groetjes van me! :D

Kus je nicht(je) M

• 03 September 2008 - 19:29

Hai helmie,
    Skype probleem komt toch niet door de webcam?
    Die vraagt veel overdrachtssnelheid, geluid doet het met veel minder capaciteit.

Heel veel groetjes van Henriette, Stef, Rik en Theo