Turkey's and Presents - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Helmie Lith - WaarBenJij.nu Turkey's and Presents - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

Turkey's and Presents

Blijf op de hoogte en volg Helmie

25 December 2013 | Nieuw Zeeland, Hamilton


Merry Xmas to you all!

Ik ben inmiddels alweer een paar dagen in Nieuw Zeeland. Op zondag heb ik een aantal dingen geregeld en vervolgens ben ik naar de skytower gegaan. Ik heb mijn cjp pas geflasht en ik kreeg zowaar studentenkorting. Natuurlijk was alles in kerst sfeer inclusief de kerstman. Maar wat een fantastisch uitzicht heb je hier zeg. Vervolgens heb ik rondgewandeld door de havens en een (niet helemaal my cup of tea) fishpie gegeten in het zonnetje met uitzicht over het haventje. Daarna was ik natuurlijk weer de weg een beetje kwijtgeraakt, maar daardoor kwam ik wel in een leuk parkje terecht waar ik nog even heb gerelaxt. Toen bedacht ik me dat ik me niet had ingesmeerd en met een stralende dag en mijn huid betekend dat maar een ding…. Dus alvast maar wat aftersun ingeslagen. Daarna moest ik me gaan haasten want ik zou om 17:00 de trein naar Hamilton nemen. Dus ik stond om 16:30 hijgend bepakt en bezakt bij het station, bleek ik een intercity buslijn te hebben die op het hoogste puntje van Auckland (namelijk de skytower) zou vertrekken. Dus ik met mijn backpack en rugzak daar naar toe gesjeesd om huffend en puffend net op tijd te vertrekken.

Bij aankomst werd ik opgepikt door Marilyn McIntosch en haar man John. Marilyn is een administratief medewerker op de praktijk en zij namen me in huis voor de eerste week. Ik ben geweldig ontvangen en beide zijn geweldig lief, in de zestig en fantastisch. Ze hebben een mooi huisje in Hamilton en hun achtertuin is op een heuvel gelegen met een prachtig uitzicht.
De volgende dag moest ik gelijk aan het werk Natuurlijk werd er allerlei commentaar geleverd over mijn verbrande armpjes, die inmiddels mijn sterrenbeeld eer aan deden. Er blijkt kennelijk een gat in de ozon laag te zijn boven nieuw Zeeland. Maar goed, mijn werkdag begon en het was een grote chaos. 3 dierenartsen die rondrennen en een helemaal vol programma. Ik werd dus gelijk maar in een spreekkamer gepland en kennelijk heb ik het goed gedaan. Dierenarts Michelle was van mijn leeftijd en dat klikte goed en ze heeft me veel geholpen. Toen ik ’s avonds thuis kwam was ik op, na het eten (een echte kiwi bbq) kon ik mijn oogjes niet meer openhouden en dacht ik dat ik even zou gaan liggen. En 1,5 uur later werd ik wakker. Vervolgens heb ik redelijk geslapen maar ik kon de volgende dag bijna niet functioneren. Gelukkig was het rustig, maar ik voelde me toch niet lekker. Misschien kwam dat ook wel door alle lekkernijen die werden binnengebracht. Blue berry muffins, chocolate brownies, amandelfudge, lollycake, chocolates etc. etc. Er werkt ook een Nederlander Inge die hier 14 jaar geleden met haar man naar toe is verhuisd. Het was fijn om met haar en haar man te praten en zij kon me sommige dingen beter uitleggen. Zij is de manager bij de andere vesting. Om 16:00 ging de praktijk dicht en was het tijd voor Secret Santa. Iedereen kreeg een knalbonbon en vervolgens kwamen de snacks op tafel en de bubbels. Nadat iedereen voorzien was was er voor iedereen inclusief mijzelf een cadeautje. Super leuk. Ik kreeg een fotolijstje, een zak ananaschocolaatjes en een doosje chocolaatjes. Vervolgens zijn we met de vet-nurses Nikki, Angela, Nicole (Horace), naar Michelle’s huis gegaan om te bbq-en. Ze zijn hier zo gastvrij. En ik heb een fantastische avond gehad met als einde het spel Cranium, een soort van triviant/pictionary achtig spel. En aan het einde van de avond zeiden ze dat ik geadopteerd was in de familie. Geweldig om zo welkom geheten te worden, ik zit er helemaal op mijn plekje. We gaan ook met z’n allen nieuwjaar vieren op het strand ergens.

Vandaag is Xmas day en Marilyn en John hadden een diner ge-organiseerd voor 15 personen. De dag begon goed met een glas champagne om 9:30. De gevulde kalkoen paste net in de oven, net als de gigantische ham die ze aan het glaceren was. We hadden Sweet potatoes, Kumerin en parsnip, erwten en peultjes en als toetje een gigantisch Xmas pudding een soort van rozijnencake met brandy. Heerlijk. De moeder van Marilyn was er met haar zus (beide in de 90) en nog wat familie.
Nu ben ik tonnetjerond en kickt de jetlag weer in en moet moeite doen om wakker te blijven. Morgen is Boxing day en dan gaan we met Michelle’s, Angela’s en Nikki’s honden wandelen op het strand.

  • 25 December 2013 - 11:35

    Roxan:

    Hele fijne kerstdagen Helms en veel plezier op je nieuwe werk, het klinkt in ieder geval al of je het goed naar je zin hebt

    Groetjes,
    Roxan

  • 25 December 2013 - 13:07

    Marianne R:

    Hoi Helms,

    Wat fijn dat je zo warm welkom bent geheten! Je gaat het geweldig maar je zin hebben, dat lees ik al.

    Heel fijne tweede kerstdag gewenst, geniet van de Nieuw Zeelandse gastvrijheid!

    Xx Mar

  • 25 December 2013 - 13:58

    Marian Van Lith:

    wat super dat je zulke leuke mensen hebt getroffen. het komt helemaal goed daar. geniet ervan

  • 25 December 2013 - 15:00

    Jelte En Laura:

    Mijn vader en ik vragen ons af wat onze boot daar in de haven doet…. ! :)

  • 25 December 2013 - 22:02

    Marjan:

    Leuk weer om je verslag te lezen,ik begrijp wel dat de nieuwzeelanders ook wel van een suikerklontje houden?? Dus met andere woorden zou je door de praktijk moeten stuiteren!!
    Fijn dat je zo,n warm welkom had. groetjes van ons

  • 26 December 2013 - 23:46

    Meike:

    Wow Helmie dat klinkt als een warme ontvangst en gezellige kennismaking met de Kiwi gewoontes! Voelt het raar, kerst in het zonnetje en op het strand? Geniet van alle barbie's! Liefs Meike

  • 27 December 2013 - 10:24

    Steffie:

    Hoi!

    Die fijne kerst is wel geslaagd zo te lezen! Super dat je zo goed terecht bent gekomen. En dat gat in de ozonlaag zit er al een tijdje, ook in australie insmeren he!! Daar zit ie ook ;)
    Hoe was het strand?

    Groetjes,
    Steffie

  • 30 December 2013 - 18:30

    Ilka:

    Hey!
    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en gelijk alweer zoveel avonturen beleeft!
    Hoe is het gesteld met de Nieuw-Zeelandse diergeneeskunde? Zijn ze een beetje up-to-date? En krijg je ook kiwi's op het spreekuur? ;)

    Alvast een hele fijne jaarwisseling!

    Ilka

  • 30 December 2013 - 23:31

    Thea En Ad:

    Hee Helmie,
    Je bent nog maar net weg en toch al zoveel beleefd. Leuk om je verhalen te lezen en fijn dat je daar zo goed ontvangen bent. We blijven je volgen!
    Gezellige jaarwisseling en alle goeds voor het nieuwe jaar.
    Groetjes, Thea en Ad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helmie

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 77578

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 15 December 2018

Uganda, Pearl of Africa

12 September 2015 - 06 Oktober 2015

Theo en Helmie in Peru

16 December 2013 - 20 April 2014

Helmie goes Kiwi

14 September 2012 - 11 Oktober 2012

Het Polska avontuur

28 September 2011 - 26 Oktober 2011

Roadtrip van Calgary naar L.A.

15 November 2009 - 16 December 2009

Costa Rica

29 Augustus 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: