From Sydney to Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Helmie Lith - WaarBenJij.nu From Sydney to Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

From Sydney to Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Helmie

28 Maart 2014 | Australië, Melbourne

Hallo Allemaal!

Hier weer een berichtje van mij, in een stralend zonnetje met 25 graden. :D

Ik ben al weer bijna twee weken in Australie en de tijd vliegt voorbij. Sydney was geweldig, ik zat een beetje in een dipje nadat ik Nieuw Zeeland verlaten had, maar na een tour door sydney was dat voorbij. Het is een hele mooie stad met “oude” gebouwen en natuurlijk de bekende haven. Ik ben nog een dagje naar Bondi beach gegaan en daarna was het alweer tijd om te vliegen naar Melbourne om Marlou en Simon op te zoeken.
Ik verblijf op dit moment bij Marlou en Simon in Melbourne en heb eindelijk weer de luxe van een groot bed in een kamer voor mij alleen! Dat is echt een verademing na 1 maand hostels met snurkende personen en rotzooi. Ik ben hier nu een week en we hebben al zoveel gedaan! We hebben twee pinguins gezien in st kilda en een rare zeerat. We zijn dankzij ome rik en tante Stef heerlijk uit eten geweest bij de Libanees. Ik had dit nog nooit gegeten, maar we hadden een soort van proeverij genomen en het was heerlijk! Bedankt namens ons!
We hebben 4 dagen een autootje gehuurd (een kleine rode nissan micra) en we zijn eerst twee dagen naar de Grampians gegaan. Het was een beetje bewolkt, maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben een aantal mooie wandelingen gemaakt en hebben o.a. kangaroo’s, emu’s, kookaburra’s en een wallaby gezien.
Vervolgens zijn we weer terug gegaan naar Melbourne en hebben de volgende dag een trip gemaakt over de Great ocean road tot aan de 12 apostels. Dit is zeker een must do! Het weer was niet optimaal maar nog steeds was de ruige kust een genot om te zien! Simon ontwikkelde zich tot een ware koala spotter (stuk of 6) en we waren net op tijd voor de zonsondergang bij de 12 apostels. Dit staat met stip op nummer 1 als mooiste zonsondergang tot nu toe. We hadden een heel schattig huisje en Simon heeft een heerlijke bbq voor ons bereid! De volgende dag was het weer niet echt geweldig, het regende pijpenstelen. We hebben nog wel dapper een paar wandelingen gedaan en een waterval bezocht maar daarna zijn we weer naar Melbourne gereden.
Vandaag ben ik alleen op pad gegaan en heb ik Melbourne verkend. Ik moet zeggen dat ik persoonlijk Sydney mooier vind met zijn havens. Morgen gaan Marlou en ik naar Phillips’island om de pinguins te bekijken en op 1 april vlieg ik naar de outback voor 5 dagen. Hopelijk kan ik daar een boemerang gooien, want ja, dat moet als je in Aussie bent geweest of niet?

  • 28 Maart 2014 - 10:53

    Marjan:

    Hoi helmie,ik heb inderdaad na jouw verhaal gelezen te hebben, toen al van jelte,s broer gehoord dat er veel mooie dieren te spotten zijn in australie,straks ga je boomerangen,kijk ut he,hij komt (als je het goed doet) met een draai weer terug!!!!! Veel plezier nog xxx

  • 29 Maart 2014 - 12:54

    Barbara:

    Veel plezier nog de laatste paar weken en tot snel !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helmie

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 11110
Totaal aantal bezoekers 77527

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 15 December 2018

Uganda, Pearl of Africa

12 September 2015 - 06 Oktober 2015

Theo en Helmie in Peru

16 December 2013 - 20 April 2014

Helmie goes Kiwi

14 September 2012 - 11 Oktober 2012

Het Polska avontuur

28 September 2011 - 26 Oktober 2011

Roadtrip van Calgary naar L.A.

15 November 2009 - 16 December 2009

Costa Rica

29 Augustus 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: