Nog meer Chihuahua mania en pizza. - Reisverslag uit San Rafael, Costa Rica van Helmie Lith - WaarBenJij.nu Nog meer Chihuahua mania en pizza. - Reisverslag uit San Rafael, Costa Rica van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

Nog meer Chihuahua mania en pizza.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

26 November 2009 | Costa Rica, San Rafael

Hallo allemaal,

Weer een klein berichtje van ons.
Wij stonden vandaag versteld van een letterlijk op springen staande chihuahua. Deze was zo rond dat die niet meer kon staan. (en natuurlijk hartstikke agressief, zoals het een chihuahua betaamt). Gelukkig was deze wel lief tegen mij, tot ik haar probeerde op te tillen en ik met een schreeuw toch maar daar vanaf zag. Uit deze Chihuahua kwamen 4!!!!! levende pups (uiteraard per keizersnede). We hebben heftig gewreven en geschud en gezogen en uiteindelijk deden ze het allemaal.

We worden al aardig bedreven in castreren en doen nu ongeveer 5 diertjes per dag p.p.. Ook de patienten zijn niet meer veilig voor ons.

Zondag begint onze reis, dan gaan we naar San Jose om daar onze reis te beginnen.

Verder hebben we gister lekker pizza gegeten. Ik denk dat Ilka en ik veel bij de Italiaan te vinden zijn komende weken. Op de terugweg ging Ilka natuuuuuuurlijk weer onderuit, gelukkig was mijn achterste op de juiste plek om haar poezelige gezichtje voor beschadeging te behoeden.

En... tot onze grote verbazing, kwamen we net voor de refugio 3 koetjes tegen! Echt bizar, die lagen gewoon langs de kant van de weg te herkauwen. En dan bedoel ik de drukke weg waar twee mensen zijn doodgereden. En dan ook nog los, zonder touw, zonder hek of hoeder.

Ik heb trouwens een niet zo geheime aanbidder hier. Oscar (een van de assistenten, beetje vage gast, zoon van een neef en een nicht) brengt mij de hele tijd kattenbrokjes die een vorm van een hartje hebben. Hij kan geen woord Engels behalve NOOOOOO (maar dat is net zo Spaans). Hij roept dit altijd als wij ingespannen aan het opereren zijn, in het begin schrokken wij ons dood, maar als je dat zo'n 8x per dag hoort, dan negeer je dat op een gegeven moment wel.

Nou dat was het wel weer,

Groetjes Helmie en Ilka


  • 27 November 2009 - 06:52

    Tiny:

    Wat een leuke foto's. Zie ik dat nu goed. Is die poedel roze?
    Heeft iemand de koeien weggehaald. Daar zijn jullie niet duidelijk over. Ik weet zeker dat oma een nieuwe katje zou kunnen vinden tussen al die snoepjes.
    Gelukkig dat jullie een Italiaan gevonden hebben. Is de meegenomen pasta op?

  • 27 November 2009 - 07:14

    MarianneR:

    Hej Helmie,

    Wel oppassen hoor, volgens mij is die Oscar krols ;)!

    Veel succes met alle diertjes de laatste dagen, en heel veel plezier op jullie rondreis!

    Xx Mar

  • 27 November 2009 - 10:28

    Yoran:

    Heel veel plezier met reizen straks. En niet meegaan met mannen die je zogenaamd een tour kunnen geven door de stad :)

  • 27 November 2009 - 11:20

    Els En Arthur:

    hallo meiden,
    gave foto's!
    alleen die kolibrie mag wel met iets minder omgeving.....
    maar ik heb 'm gevonden!
    Koen komt dit weekend bij ons.
    gaan we lekker soep eten en appeltaart en tiramisu en nog veel meer.
    (lekker weer even moederen)
    veel plezier nog en pas goed op elkaar als jullie op pad gaan.
    we verwachten natuurlijk nog wel een foto van Oscar.
    dikke knuffel.

  • 27 November 2009 - 11:44

    Koen:

    Volgende keer die telelens gebruiken Ilka, ik heb hem niet voor niets gekocht ;)

    Die kolibries zijn waarschijnlijk zo snel dat je niet eens de tijd hebt om te focussen.

    Groetjes uit Zeist!

  • 27 November 2009 - 11:48

    Gerianne:

    Hey,

    Wat een mooie foto van koeien :D. En wat ziet die chihuahua er monsterlijk uit zeg, wow. En dan hebben jullie eraan meegewerkt om nog meer van zulkes op de wereld te zetten, thx :s.
    Heel veel succes met je geheime aanbidder, wel een beetje irritant als er iemand de hele tijd loopt te no-en als je je chirurgisch talent in stilte wilt ontwikkelen... Sterkte en alvast heel veel plezier met reizen!

    Groetjes,

    Gerianne

  • 27 November 2009 - 12:00

    Brenda:

    Hmmm ergens doe ik iets fout, want ik zie telkens nergens foto's...
    Maargoed, ik hoop dat jullie die arme koeien wel gered hebben?

    Groetjes, Brenda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helmie

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 77579

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 15 December 2018

Uganda, Pearl of Africa

12 September 2015 - 06 Oktober 2015

Theo en Helmie in Peru

16 December 2013 - 20 April 2014

Helmie goes Kiwi

14 September 2012 - 11 Oktober 2012

Het Polska avontuur

28 September 2011 - 26 Oktober 2011

Roadtrip van Calgary naar L.A.

15 November 2009 - 16 December 2009

Costa Rica

29 Augustus 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: