Gevechten met maisblikjes - Reisverslag uit San Rafael, Costa Rica van Helmie Lith - WaarBenJij.nu Gevechten met maisblikjes - Reisverslag uit San Rafael, Costa Rica van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

Gevechten met maisblikjes

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

24 November 2009 | Costa Rica, San Rafael

Nou iedereen zal wel moe zijn van al onze operatie verhalen. Daarom een kort intermezzo.

We hebben onze koelkast na drie dagen ontdooid gekregen, en driemaal raden! Hij doet het weer!! Woehoe. (Wij zijn zo technisch goed (A).

Wat minder zijn we met het open maken van mais blikjes. Ilka waagt zich er helemaal niet aan. Ik heb het wel geprobeerd, maar het duurde 15 steken met mijn zakmes, voordat ik doorhad dat ik de zijkant openmaakte in plaats van de bovenkant. Ik merkte dat pas, toen er een gigantische plas met maissap over het aanrecht sijpelde. Enfin, uiteindelijk heb ik het blikje open gekregen. En nee, dat was niet op de juiste manier, maar er zat geen metaal in en smaakte goed.

We kunnen nog steeds heel goed met elkaar over weg. Iedere avond liggen we wel een keer in de slappe lach om elkaar. zie fotoalbum.

Verder kunnen we nu zelf teefjes opereren, eitje volgens Ilka. En we zijn het nog lang niet zat.

BTW Koen, wees maar niet bang, Ilka neemt Fred niet mee, maar wel een zwart wit katje. Watje moet dan maar in de logeerkamer :P O, en Viktor en Louis werken 7 dagen in de week. Dus dat is niet niks.

Nou, wij gaan weer lekker koken. Goh weer pasta met saus :P Yammie zegt Ilka.

Groetjes,

Helmie en Ilka



  • 25 November 2009 - 07:00

    André:

    Hallo meisjes,
    heel goed van die koelkast, ik durfde geen aanwijzigen voor het technische deel te geven... met jullie technisch inzicht kan het dan lelijk fout gaan.
    GEEEEEN extra beestjes meenemen!!!!
    Liefs

  • 25 November 2009 - 10:07

    Tiny:

    Jullie weten toch wel dat je altijd blikopeners mee moet nemen :P
    Ilka heb je zoveel pasta met saus meegebracht? Wow!
    Fijn dat jullie het nog zo goed kunne vinden samen. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht.

  • 25 November 2009 - 13:39

    Michelle:

    Hey Helmie en Ilka,

    Leuk om te horen dat jullie niet alleen diergeneeskundige skills ontwikkelen :-P

    Wanneer mag ik pasta met saus bij jullie komen eten? (zonder maïs of andere ingrediënten uit blik aub, want ik zou niet willen dat er gewonden vallen bij het koken!)

    Hier gaat het zijn gangetje.. Helaas ben ik nog bezig met mijn onderzoek, maar als jullie terug komen, ben ik klaar en heb ik een maand vakantie!! (das dus genoeg tijd om bij te kletsen :-D)

    groetjes, ook van René

  • 25 November 2009 - 19:35

    Els:

    fijn dat jullie het nog zo leuk vinden.
    nog een paar dagen en dan zit het er weer op.
    wanneer gaan jullie rondtrekken?
    de opa van Koen ligt weer in het ziekenhuis.
    moest gedotterd worden.
    het gaat gelukkig goed met hem.
    ben benieuwd naar jullie volgend verhaal.
    liefs, Els.

  • 26 November 2009 - 14:49

    Roxan:

    Hey Helmie en Ilka,

    Ik vind het maar vreemd om vanuit deze kant de reisverhalen aan te horen, vooral omdat het hier zo koud en nat is. Ik wil ook weer naar een warm land! De tijd gaat echt snel, niet te geloven dat jullie het er alweer bijna op hebben zitten. Wanneer gaan jullie nou beginnen met reizen? In ieder geval klinken jullie verhalen supergaaf, en jullie doen naast de diergeneeskundige ervaring ook nog technische ervaring op dat is helemaal mooi ;) Hebben jullie al een kolibri op de foto weten te vangen?

    Groetjes,
    Roxan

  • 26 November 2009 - 21:07

    Opa Van Koen:

    Ik ben na 1 dag weer thuis uit het ziekenhuis
    alles is goed gegaan en weer opgeknapt. groetjes van OPA en OMA.

  • 27 November 2009 - 22:05

    Yvonne:

    Hoi Helmie,je hebt wel een zwak voor aanbidders waarmee moeilijk valt te communiceren.Ik herinner me nog een schattige Thai naast de nog schattigere ladyboys.Veel plezier met reizen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helmie

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 77595

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 15 December 2018

Uganda, Pearl of Africa

12 September 2015 - 06 Oktober 2015

Theo en Helmie in Peru

16 December 2013 - 20 April 2014

Helmie goes Kiwi

14 September 2012 - 11 Oktober 2012

Het Polska avontuur

28 September 2011 - 26 Oktober 2011

Roadtrip van Calgary naar L.A.

15 November 2009 - 16 December 2009

Costa Rica

29 Augustus 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: