Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Helmie Lith - WaarBenJij.nu Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

Tortuguero

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

01 December 2009 | Costa Rica, Tortuguero

Hallo allemaal,

Wij zitten nu twee dagen in Tortuguero. En verdorie, we hebben gewoon de enige twee (bijna) regenvrije dagen te pakken. Helaas lijkt het ook of de grote zoogdieren met de zon vertrokken zijn.

Het schildpaddenseizoen is voorbij, maar we gaan vanavond op zoek naar kleine baby schildpadjes. Vanochtend werden we om kwart over vijf uit ons bed geklopt door onze gids (we waren door de wekker heen geslapen of deze is nooit afgegaan... Om 6 uur zaten we dan ook slaperig in een bootje om wildlife te spotten. We hebben een kaaiman gezien, veel vogeltjes(waaronder 3 soorten toekans en de 4e is te zien bij ons hotel). Howler monkeys, witkopaapjes (op 1m afstand). Ilka heeft super mooie foto´s gemaakt. Echt geweldig. Helaas mis ik wel een verrekijker. Ik heb echt spijt dat ik die niet bij heb. We hebben ook nog een kleine hike gedaan, maar dat was niet zo veel aan, we hebben wel veel gekleurde kikkertjes gezien (groene en rode) maar verder niet zo veel. Gelukkig is alles in de directe omgeving cq botanische tuin van de evergreen lodge te zien.

Vanmiddag hebben we een super vette kajaktocht gemaakt. Gewoon met z´n tweetjes door het kanaal. Niemand anders. (bij het hotel liggen gewoon kajakjes die je in het water kan stoppen). Het is geweldig om over het kanaal te peddelen met niets anders dan stilte en bomen om je heen. We hebben nog een kingfisher gezien van heel dichtbij en toen we terug naar huis liepen nog howler monkeys.

Ons hutje staat op paaltjes helemaal achteraan. Het is echt super cute!! omringd door regenwoud en zelfs een krabbetje bij de voordeur. Gister hebben we ´s avonds ook nog enge spinnen, sprinkhanen en een klein slangetje gezien! Gewoon bij ons hutje.

Gister hebben we trouwens van 6 uur tot 12 in de bus gezeten. Super mooie landschappen voorbij zien komen, zoals cloudforest, de irazu vulkaangebied en andere vulkanische gebieden en vervolgens het caribische laagland met de ananas en bananenplantages. Ik wist niet dat ananas op de grond groeide....


Morgen gaan we weer naar guapiles en dan gaan we met de auto verder.

Ook ilka´s telefoon heeft nu geen bereik meer, maar we zullen binnenkort weer even bellen.

Groetjes Helmie en Ilka

  • 02 December 2009 - 08:19

    Marianne R:

    Helms,

    Hoe meer je schrijft, hoe jaloerser ik word... Het klinkt echt helemaal te gek! Of moet ik zeggen: magnifique!!! Hulde voor de prachtige foto!

    Xx Mar

  • 02 December 2009 - 08:29

    Yoran:

    Ik ben echt stikjaloers meer kan ik niet zeggen :)

  • 02 December 2009 - 08:31

    Gerianne:

    Hey,

    Wat ik me nu afvraag: is het goed of helemaal niet goed dat je enge spinnen, sprinkhanen en een klein slangetje gewoon bij je hut hebt gezien? Mij lijkt dat namelijk he-le-maal NIET goed, maar zoals jij het schrijft lijkt het net alsof het best grappig is... Tof dat jullie lekker door het kanaal hebben lopen peddelen en dat je fruitologische kennis opgefrist is :p. Heel veel succes met het ontmaskeren van grote zoogdieren!

    Groetjes,

    Gerianne

    ps: zijn die grappige gekleurde kikkertjes niet giftig?

  • 02 December 2009 - 10:51

    Roxan:

    Zo lang je de kleine slangetjes maar niet gaat aaien Helmie ;) Anders mag je gelukkig dit keer Ilka een hartaanval bezorgen in plaats van mij :)

    Groetjes,
    Roxan

  • 02 December 2009 - 10:53

    Roxan:

    PS Ook niet de schattige kleine kikkertjes aaien, want die zijn inderdaad giftig ;)

  • 02 December 2009 - 10:58

    Theo:

    Hai Helmie en Ilka,
    weer een mooi verhaal om jaloers op jullie te worden. Ik kom de verrekijker wel brengen!
    't zijn volgens mij pijlgifkikkertjes (costaricaans zijn niet zo giftig als de columbiaanse).
    Ben benieuwd hoe het crossen met de Jimmy jullie afgaat.
    Tip voor Helmie. Paar keer langs een afgrond rijden. wedden dat Ilka dan aan de stuurkant wil zitten ;-)))

    groetjes ook van mama

  • 02 December 2009 - 15:14

    Tiny:

    Het is net niet echt. Zo mooi, de kleuren van die dieren. Jammer dat Ilka het kabeltje niet mee heeft. Jullie hut ziet er ook grandioos uit. Geweldig allemaal. Hoe zit het met de speurtocht naar pasta? Ik ben reuze benieuwd naar het rondtrekken met de Jimmy. Doe voorzichtig allebei.

  • 02 December 2009 - 18:22

    Brenda:

    Hihi, ik hoor het al, gezellig tussen al dat giftige beestenspul :P

    Maar klinkt echt supergaaf zeg!

  • 02 December 2009 - 18:54

    Els En Arthur:

    gaaf allemaal!
    wij doen ook leuke dingen hoor.
    gisteren naar Amsterdam geweest.
    foto's kijken natuurlijk!
    ook gaaf, maar anders....
    veel plezier komende dagen en pas goed op elkaar.
    liefs.

  • 02 December 2009 - 19:07

    André:

    Wish I was there…. Ik dacht dat ik best een spannende baan had, maar die mening moet ik nu drastisch bijstellen. Shit baantje, wat jullie doen is leven. Wel inderdaad uitkijken met leuke groen kikkers en spinnetjes. De zwarte weduwe ziet er ook heel onschuldig uit, net als de meeste vrouwen, maar oh wee.
    Gaan jullie nog terreinrijden met de soes?

    André

  • 03 December 2009 - 19:26

    Marise:

    Jeej, klinkt als een paradijsje, daarzo! Ben wel een beetje jaloers hoor! Ik ga snel je foto's bekijken!

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helmie

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 77579

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 15 December 2018

Uganda, Pearl of Africa

12 September 2015 - 06 Oktober 2015

Theo en Helmie in Peru

16 December 2013 - 20 April 2014

Helmie goes Kiwi

14 September 2012 - 11 Oktober 2012

Het Polska avontuur

28 September 2011 - 26 Oktober 2011

Roadtrip van Calgary naar L.A.

15 November 2009 - 16 December 2009

Costa Rica

29 Augustus 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: