Strand en Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Helmie Lith - WaarBenJij.nu Strand en Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

Strand en Rotorua

Blijf op de hoogte en volg Helmie

07 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hallo allemaal!

Een nieuw jaar is begonnen en ik ben inmiddels aardig gesetteld in Hamilton.
Ik werk in een super leuke en drukke praktijk in Hamilton. Er zijn 3 vestigingen en ik werk op de grootste. Er zijn met mij erbij op deze vestiging 6 dierenartsen en 7 paraveterinairen en 3 administratief medewerksters/winkelverkopers. Ik zou eigenlijk maar een week bij Marilyn en John blijven, maar uiteindelijk ben ik een soort van geadopteerd en blijf ik nu hier. Ze hebben allebei een zware tijd achter de rug en ze gaan over 4 weken verhuizen, dus ze konden wel wat afleiding gebruiken (en een hulpje). Links rijden bleek een mooie uitdaging, zeker met een grote lompe auto, vooral het vermijden van stoeprandjes aan de rechterkant blijft mijn grote handicap. Maar ik moet eerlijk toegeven, dat het vrij makkelijk rijden is en dat het snel went.
Ik ben op boxing day (2e kerstdag) naar Raglan beach aan de oostkust geweest, waar we de honden van een aantal collega’s gingen uitlaten. Met hen heb ik ook nieuw jaar gevierd aan de westkust bij Waihi beach. We hebben daar bij de broer van Michelle geslapen (een van de dierenartsen). We waren met een stuk of 12 man en natuurlijk past dat niet in een vakantiehuisje. Dus twee grote tenten in de achtertuin. Alleen was het zo koud ‘s nachts dat de meesten alsnog op de bank binnen gingen slapen, waardoor ik de tent voor mij alleen had. Nieuwjaar was gezellig, veel drank, een bbq, gezelligheid en een trampoline. Het was zo donker dat je super veel sterren kon zien, vet cool. ’s Ochtends een verfrissende nieuwjaarsduik in de ruwe zee en vervolgens ontbijten met pannenkoeken en spiegeleieren met spek van de bbq. We besloten nog een dagje te blijven (daar 2 januari een nationale feestdag is) en we hebben lekker gerelaxt op het strand om vervolgens naar de show van de lokale jeugd te kijken. Na de show was er grote commotie daar de zwarte poedel kruizing genaamd Basil was weggelopen. Iedereen zoeken, maar hij was nergens te vinden. Uiteindelijk hoorden we dat hij was opgepikt toen hij langs de weg liep en was in stijl terug gebracht bij zijn eigenaar. Opgelucht konden we beginnen aan ons avondeten, uiteraard weer gemaakt op de bbq. Vervolgens kwamen de spelletjes de kast uit en hebben we een hilarische avond vol twister, monopolie-kaartspel, pictionary en de pig game.
Daarna was het een rustig dagje op het werk en vervolgens WEER weekend. Wat bof ik toch!!
Afgelopen weekend ben ik naar Rotorua gegaan. Een gebied vol vulkanische activiteit. Ik ben naar Wai-o-tapu Thermal wonderland gegaan. Borrelende modder, zwavelgassen, geisers en een prachtig zwavelmeer. De zwavelgeuren in combinatie met de felle zon en 26 graden leidden echter tot een flinke hoofdpijn. Gelukkig was dit snel over toen ik in de stad was. In Rotorua zelf zijn allerlei vulkanische activiteiten zichtbaar, sommige op slechts 200 m van mijn hostel af. Er was ook een geweldig mooi zwavelmeer. S Avonds ben ik naar de Tamataki village gegaan. De show begon al in de bus toen onze bus werd omgetoverd in een wakka en vervolgens moesten we een chief kiezen. Onze chief moest onze wakka aanvoeren en bij aankomst in het dorp samen met de 3 andere chiefs een welkom ceremonie uitvoeren. Vervolgens werden we vlot rondgeleid en moesten we verschillende activiteiten uitvoeren. De mannen werden ingeleid in de spelletjes en de hakka (traditionele dans) en de vrouwen moesten dansen met de pompons. Vervolgens werd de hangi onthuld. Een gat met warme stenen in de grond waarin lam, kip en kumerin, wortels en aardappels waren verstopt die vervolgens 3 uur lang onder de aarde werden bedekt.
Terwijl de hangi werd voorbereid kregen wij een muzikale show te zien en vervolgens was het tijd om te eten.
Heerlijk! De rokerige smaak die de hangi gaf was echt een toevoeging aan het eten. En na het toetje van gestoomde cake en pavlova was het tijd om naar huis te gaan. De terugrit in de wakka was erg gezellig, zeker nadat ieder land een liedje moest zingen. Als enige Nederlander heb ik maar eer betoond aan het V.D.U. door ons 8e lustrumlied ten gehore te brengen.
Bij terugkomst ben ik naar de gezamenlijke ruimte gegaan waar enkele mensen aan het kletsen waren. Een aantal waren stomdronken en ik denk dat een van hun mijn camera uit de zak van mijn vestje heeft gestolen. Al mijn foto’s van rotorua zijn daardoor verdwenen… Echt super balen… Maar ja, uiteindelijk bleek dat wel meer gestolen werd uit het hostel, vertelde mijn politieagent me. Dus ga vooral niet naar Cactus Backpackers hostel. Gelukkig deed mijn mobiele telefoon nog enigszins zijn werk in het maken van foto’s.
Nu is mijn eerste volle werkweek echt gestart. Twee dagen gehad, vandaag voor het eerst het volledige operatieprogramma gedaan. 2 kater castraties, 2 sterilisatie kat (waarvan een al gesteriliseerd bleek te zijn, zucht), een castratie reu (26kg) en een sterilisatie teef (20kg) en een teef oortoilet in 4 uurtjes. Lekker knallen dus en met een compleet nieuw narcoseprotocol was dat best spannend, maar alles ging goed.
Hopelijk is alles goed bij jullie!!

  • 07 Januari 2014 - 12:51

    Mar R.:

    Wat een avonturen weer, Helms! Super leuk om allemaal te lezen, en het brengt weer herinneringen naar boven :) Balen van je camera, gelukkig had je nog een redelijke backup. Heel veel plezier weer komende tijd!

    Liefs, Mar

  • 07 Januari 2014 - 15:17

    Dop:

    Klinkt allemaal goed, Helmie! Behalve dan van je camera!!! En mooi dat VDU-liederen zelfs aan de andere kant van de aardbol nog te horen zijn!

    Veel plezier de komende tijd!

  • 07 Januari 2014 - 17:18

    Theo:

    Mooi om dit weer te lezen van alle gebeurtenissen en tripjes.
    ben ik/je er toch ook een beetje bij ;-)))

    groetjes

  • 08 Januari 2014 - 12:32

    Steffie:

    haha mooi dat je een VDU lied gezongen hebt :D
    En één voordeel dat je camera weg is: je telefoonfoto's kun je ten minste makkelijke doorappen naar ons!

    Werk ze deze week!
    Steffie

  • 10 Januari 2014 - 19:30

    Martin En Adri Krijgsman:

    Meisje, meisje, wat maak jij prachtige dingen mee, behalve het jatten van je camera, maar verder om jaloers op te worden. Geniet ervan want het is zo voorbij. De tijd vliegt, als het leuk is.
    Veel plezier en doe voorzichtig groetjes van ons

  • 12 Januari 2014 - 10:46

    Rik En Stef:

    Als Hollander doe je het niet slecht in Nieuw Zeeland. Ben benieuwd wanneer we een video te zien krijgen van Helmie, die een traditionele dans uitvoert.
    Zo te horen en te zien heb je het geweldig naar je zin.

    Groeten uit Mook

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helmie

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 77523

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 15 December 2018

Uganda, Pearl of Africa

12 September 2015 - 06 Oktober 2015

Theo en Helmie in Peru

16 December 2013 - 20 April 2014

Helmie goes Kiwi

14 September 2012 - 11 Oktober 2012

Het Polska avontuur

28 September 2011 - 26 Oktober 2011

Roadtrip van Calgary naar L.A.

15 November 2009 - 16 December 2009

Costa Rica

29 Augustus 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: