Koteria, Krokodyl - Reisverslag uit Warschau, Polen van Helmie Lith - WaarBenJij.nu Koteria, Krokodyl - Reisverslag uit Warschau, Polen van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

Koteria, Krokodyl

Blijf op de hoogte en volg Helmie

19 September 2012 | Polen, Warschau

Hallo allemaal,

Even een kleine update van ons. Wij zitten in een gezellig hostel net buiten het stadscentrum. Uitgekozen uiteraard vanwege zijn naam, Krokodyl en omdat het op 1,4 km van Koteria ligt.

Het is even wennen aan de mentaliteit. We beginnen rond 10 uur en rond 15:00 stoppen ze ermee. Tot nu toe dus nog niet heel veel gedaan helaas Een echte bijdrage kan ik dus niet leveren. Gelukkig is dit met de honden anders, er zijn hier veel prive asielen omdat de normale asielen vol zitten. Vaak is de ruimte beperkt waardoor er af en toe ongelukjes gebeuren. Gister en zaterdag brengen ze voor ons teven en reuen naar het asiel in Warschau. Gister waren er 3 teven en een reu. Helaas was een teef loops, maar de rest heb ik samen met Marise geneutraliseerd. De communicatie verliep nog niet helemaal jofel, want ze spreken maar beperkt Engels. We weten in ieder geval ja, nee, bedankt en tot ziens. Verder is er geen weegschaal of narcose protocol en werken met andere anesthesie dan in Nederland. Dus dat is nog even zoeken naar de juiste balans tussen wakker en in coma. Ook de tangen zijn even wennen, daar ze allemaal verroest zijn omdat ze nat de autoclaaf in gaan. Maar tot nu toe is alles zonder problemen van de tafel gekomen. De honden worden na de operatie nog 4 dagen opgevangen bij een lokale dierenarts en dan gaan ze weer naar huis.

Verder is Warschau een prachtige stad. We zijn dinsdagmiddag de stad ingelopen en het eerste deel van de oude gerenoveerde stad bezocht. We hebben bier gedronken bij de Bierhalle en gewoon lekker de sfeer opgesnoven. Het was de afgelopen dagen prachtig weer. Vandaag is het alleen erg betrokken, dus we hebben wat spelletjes gedaan en gekeken naar iedereen die hyper de pieper is vanwege het coldplay concert van vanavond.

Er is hier een Amerikaan die we drie keer per dag spreken, we weten echter nog steeds niet zijn naam, maar iedereen noemt hem Tommy Lee. Hij komt uit Texas en hij is professioneel reisfotograaf en hij heeft pretty amaaaaaaaaaaaaaaazing verhalen. We liggen geregeld in een deuk. Tevens heb ik toch voor 80% mijn vega principes aan de kant gezet voor de geinteresseerden.

Morgen hebben we een vrije dag omdat er niets te castreren is dus we gaan dan echt Warschau verkennen. En op zaterdag staan er weer 3 teven en 2 reuen op het programma. Foto's volgen snel.

Groetjes van ons!

• 20 September 2012 - 10:03

Theo:

Hai Helmieeee
    Fantastisch dat het goed weer is, dat je in een leuke stad zit en er toch nog een uitdaging in het werk zit.

Want dat weet je wel Bij een castratievakantie (2 weken castreren / 2 weken vakantie) kon ik me helemaal niets indenken.

Keep up the good work and drinking beer.

Voor Kerstmis begin ik al uit te kijken naar een dikke poolse kalkoen. Of twee kapoenen als dat meer in de lijn ligt

groetjes knuffels theo

• 20 September 2012 - 12:35

Lotte:

Hee Helmie en Marise!

Goed bezig! Op naar de volgende intacte reuen en teven zodat ze snel gecastreerd zijn ;)
    Heb je nog geen buikpijn van het vlees Helmie? Echt grappig dat je eerste stuk een vieze frikandel was hihi
    Veel plezier met het verkennen van Warschau en met jullie goede werk!

Liefs Lotte

• 20 September 2012 - 12:35

Lotte:

Hee Helmie en Marise!

Veel plezier met het verkennen van Warschau en met jullie goede werk!

Liefs Lotte