Eindelijk Ara's en het einde is in zicht.... - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Helmie Lith - WaarBenJij.nu Eindelijk Ara's en het einde is in zicht.... - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

Eindelijk Ara's en het einde is in zicht....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

14 December 2009 | Costa Rica, San José

Hallo allemaal,

Mijn enerlaatste berichtje alweer... We zitten weer in het backpackers hostel en vanochtend hebben we wederom de pannenkoeken gemist om vroeg op pad te gaan (uiteindelijk bleek de bus om 9 uur i.p.v. half 8 te gaan en hadden we die best kunnen eten, ik ben boterhammen met pasta zoooooooo zat ;))

Vandaag zijn we naar Carara gegaan, uiteraard misten we de halte waar we uit moesten stappen en zijn we helemaal blijven zitten tot Playa Jaco, dus hebben we dat strand ook weer gezien. Het was bloed en dan ook bloedheet vandaag. Een voordeel van deze 2 uur durende detour is dat we al kaartjes hadden gereserveerd voor de terugreis (Super handig, want de bus was overvol en het was de laatste en wij hadden dus gewoon zitplekken :D). Uiteindelijk weer terug in NP Carara hebben we na wat getwijfel en voor de helft van de prijs toch een gids genomen. Die was het echt drie maal waard. Deze man die voorheen jager was vroeg ons wat we allemaal nog wilden zien en vond dat dan ook. Ilka's nummer 1 was rode ara's te zien waar het park om bekend staan. We hebben 2 paartjes gezien op hun nest en nog 4 zien overvliegen. Verder wilden we natuurlijk een tweetenige luiaard gezien hebben en die kerel vond er zowaar een! Verder toverde hij achter een bananblad een vleermuis vandaan, ving hij een slangetje, liet ons zien waar we de Jesus Christ Lizzard konden vinden (die we later toen we zelf door het park wandelden ook hebben zien lopen over het water) en we struikelden hier over de agouti's. Ook weet ik nu hoe een pecari ruikt hahahaha, hoewel we hem niet gezien hebben. Verder weer een aantal toecans en toecanet's (something) gespot. Ja hij was het waard. (En ook het 8 uur in een overvolle bus zonder airconditioning zitten).

Morgen vertrekken we via NY naar NL. We hebben dit keer 3 uur overstap tijd dus dat moet ruimschoots genoeg zijn. Om kwart voer 8 komen we aan op Schiphol. Ik zal nog wel een bericht op de site zetten als we weer veilig in NL zijn. We hebben in ieder geval genoten van al jullie berichtjes en ik hoop jullie allemaal van onze avonturen en foto's. En ik moet uiteraard nog even melden dat Ilka alles op deze site heeft goedgekeurd en ook zelf mee heeft verzonnen :D

Groetjes Helmie en Ilka

• 15 December 2009 - 07:54

Daan:

fijne vlucht terug en bereid jullie maar voor op -7 graden celcius hier.

• 15 December 2009 - 09:36

Marise:

Arme jij, het is hier überkoud. Wel vet dat je zoveel beestjes nog hebt kunnen spotten! Neem maar warme kleding mee voor in het vliegtuig en dan zien we je bij de Vet-in (heb trouwens ook geen DSK-pas...maar kun je nog laten maken van tevoren.

x

• 15 December 2009 - 11:35

Michelle:

Hey Helmie en Ilka,

Succes met de terugreis! ik zal aan jullie denken!

Vanmiddag heb ik de eindpresentatie van mijn onderzoek, maar Helmie, als je hem alsnog wil zien, kom ik wel bij je langs om hem alsnog aan je te presenteren.. :-P

Tot snel!

• 15 December 2009 - 12:47

Gerianne:

Hey,

Tof dat jullie zelfs (achteraf) genieten van een 8 uur durende busrit zonder airco, volgens mij gaat het echt heel goed met jullie :D. Gaaf dat die gids echt goed was, ik zeg: sommige jagers zijn echt toffe mensen! Echt hééél tof :p.
    Heel veel sterkte back in NL weer, het is zojuist weer boven 0!

Groetjes!

• 15 December 2009 - 12:55

Roxan:

Hey Helms en Ilka,

Gelukkig toch nog papegaaien gezien ;) Als jullie opgehaald worden van het vliegveld moeten jullie maar skipakken laten meenemen want het is hier echt ijs- en ijskoud en het vriest. Succes met de terugreis!

Groetjes,
    Roxan

• 15 December 2009 - 13:40

Theo:

Ha die Helmie en Ilka,

mooie vakantie geweest en ook wij hebben genoten van de verhalen.
    Schiphol zal Fris zijn.
    Vannacht was het -5°C en dat is iets anders dan die +30 van jullie

tot gauw
    Theo en Henriette

• 15 December 2009 - 15:54

Tiny En André:

Een hele goede reis gewenst. Blijf niet te lang in NY hangen;). Warm kleden is een goed plan. Zie de rest van de commentaren.
    Mijn mobieltje is stuk, dus sms maar naar papa.