Twee dozen in een kajak... - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Helmie Lith - WaarBenJij.nu Twee dozen in een kajak... - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

Twee dozen in een kajak...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

12 December 2009 | Costa Rica, Sámara

Hallo allemaal,

Wij zijn al lekker geroosterd hier aan de pacifische kust.

Het is al wel duidelijk dat wij niet echt surftalentjes zijn... Ik heb de balans van een olifant op een grassprietje geloof ik. Ilka die kan het net wat beter. Onze surfleraar heeft trouwens een gruwelijk oogje op Ilka en uiteraard bleek het surfshirt een maatje te groot, dus moest ze deze wisselen voor een maatje te klein. Zij gaf hem een bonus door hem te flashen (that´s why I bought a red trouser for over my bikini, ziet er niet uit, maar je moet wat als je bikini na het waterval avontuur ietwat versleten is...).

Gisteravond hebben we nog twee olive ridley turtle´s (helaas geen leatherback)en ei-jattende wasbeertjes gespot en twee gigantische kaaimannen onder de brug tijdens onze nachtexcursie met onze Mr. Tropical, Andrelon (wapperdewap) te bruine surfleraar. Helaas brengt hij ons geen drankjes en autorijden kan ik 20x sneller, beter en efficienter (al was zijn rivier toch ietwat groter dan die wij met de Jimny overgestoken hebben). Vanochtend zijn we weer gaan surfen en zijn ook erg goed verbrand. (THANK GOD for het surfshirt). Vervolgens zijn we met de zeekajakken op pad gegaan om te gaan snorkelen. Dat ging vrij aardig, op het feit na dat wij keihard moesten peddelen om de surfdude en het andere echtpaar bij te houden (we misten mankracht of testosteron, een van de twee). We legden onze kajak neer op een strandje met allerlei heremietkreeftjes die overal rondscharrelden. Geen Johnny Depp inderdaad gezien, maar wel veel kreeftjes (en een vissende pelikaan). Het water was niet zo helder als in Thailand en ik miste Roxans onder water camera want ik kon niets zien door ons goedkope onderwatercameraatje. Het was sowieso niet de beste snorkelspot, erg troebel. Vervolgens moesten we weer terug peddelen (30 minuten) en gingen Ilka en ik als eerste in het water. Het ging super goed, maar... toen kwam er een golf. en niet zo´n kleintje ook niet. Dus wij op de kop. Ilka verloor hierbij haar (reserve)bril en ik bijna de camera. Maar goed we leven nog en de terugreis verliep iets soepeler dan de heenweg en we hielden de gids redelijk bij (snuf snuf, heb nu wel 5 blaren op mijn handen staan... maar niet geklaagd he :) )

Morgen nog een dag relaxen en daarna naar San Jose.

Jeetje wat bizar van de Kerst-inn, zolang ik nog maar wel veel indrinkers krijg, want ik heb mijn d.s.k. pas niet meer... (A) Ik heb zo´n zin in een goed feestje, we zouden vanavond uitgaan, maar we zijn na het surfen en kajakken best moe hahaha. Maar goed, Mr. Tropical, Andrelon (wapperdewap) te bruine surfleraar heeft Ilka (en mij) uitgenodigd voor een kampvuurtje vanavond.

Groetjes Helmie en Ilka

  • 12 December 2009 - 11:49

    Tiny:

    OK, ik zal wel weer de eerste zijn .
    Ilka, ik ben blij dat jij steeds een reisverzekering afsluit. Helmie, zullen we ruilen: Jij een feestje, ik zo'n reis?
    Waar is de foto van mr. Tropical?

  • 12 December 2009 - 16:26

    André:

    Hallo Pirates of the Caribbean. Zo te horen/ lezen wordt het hoogtijd dat jullie weer eens naar huis komen. Veel te veel plezier, daar gaat een mens aan maar al te gemakkelijk aan wennen en dan wil je niet meer werken. Ik dacht dat dierenartsen van die saaie hardwerkende mensen waren. Wat moet de wereld wel niet denken na al jullie reisverslagen.... Ik ben JALOERS.

  • 12 December 2009 - 18:21

    Yoran:

    sorry het flashen van de leraar overschaduwt de rest van het verhaal :P

  • 12 December 2009 - 22:23

    Koen:

    Inderdaad :'<

    ;)

  • 13 December 2009 - 00:03

    Roxan:

    Hey Ilka, de surfleraar flashen dat had ik nou niet van jouw verwacht ;) Dat Helmie vreemde bewonderaars opdoet daar was ik al achter sinds Thailand, maar jij toch niet ;) Nog veel plezier de laatste dagen

  • 13 December 2009 - 10:12

    Els En Arthur:

    we wensen jullie een fijne en makkelijke reis terug naar huis.
    tot gauw,liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helmie

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 77535

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 15 December 2018

Uganda, Pearl of Africa

12 September 2015 - 06 Oktober 2015

Theo en Helmie in Peru

16 December 2013 - 20 April 2014

Helmie goes Kiwi

14 September 2012 - 11 Oktober 2012

Het Polska avontuur

28 September 2011 - 26 Oktober 2011

Roadtrip van Calgary naar L.A.

15 November 2009 - 16 December 2009

Costa Rica

29 Augustus 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: