Suicide gieren, blubblub en Strand.... - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Helmie Lith - WaarBenJij.nu Suicide gieren, blubblub en Strand.... - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

Suicide gieren, blubblub en Strand....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

10 December 2009 | Costa Rica, San José

HAllo allemaal,

Bedankt nog namens ons voor al jullie lieve berichtjes. Onze reis begint bijna op zijn eind te lopen. Morgen moeten we onze Suzuki JimNy (speciaal voor jou Yoran, wij noemen hem nog steeds Jimmy) weer inleveren. Hij is mooi stoffig en zeer smerig. Ondertussen heeft een lief Duits echtpaar (die we in Monteverde hebben ontmoet en ook in rincon waren) ons uitgelegd hoe de 4wd wel werkt. Ik heb dan ook vrolijk nog kunnen rondscheuren door riviertjes en enge steile weggetjes. De weg van Monteverde naar Rincon verliep bijna geheel vlekkeloos al kwamen we wel de koffieplantage tegen die we de eerste keer ook waren tegengekomen op weg naar Monteverde (we hadden een vette shortcut gevonden bleek later, dus we waren goed verdwaald toen).

Het enige spectaculaire wat er gebeurde (naast lopende en fietsende tico´s en grote vrachtwagens ontwijken) was een Suicide gier die we bijna met 80km per uur raakten en zo´n ding is groot zeg. Maar goed, dat gebeurde dus niet.

Onze weg voer door weer een totaal ander landschap. Van het vulkanische landschap reden we nu in een super droog vlak landschap. Echt super vet. In Rincon verbleven we een gezellige Hacienda met nog wat belgen en duitsers. Ze hadden daar GIGANTISCHE padden, verder nog een bidsprinkhaan tegengekomen en een schorpioen in de badkamer van de buren (brr). De volgende dag zijn we niet naar de krater gelopen (8km stijgen en 45 dollar voor een gids) maar hebben we twee trails gelopen van 3 en 5 uur. De eerste trail was vooral grappig langs allerlei kokende waterpoeltjes en bluppende modder en andere vulkanische activiteiten. Vooral de laatste trail hadden we een beetje verkeken en verliep wat moeizaam, maar met mijn slavendrijvers capaciteiten waren we net voor het donker buiten het park. De waterval waar we naar toe liepen was het meer dan waard. In de middle of nowhere was een prachtige waterval met strak blauw poeltje waar we heerlijk hebben gezwommen tot vlakbij de waterval. Geweldig. De wildlife spotting was top en dit is dan tot nu toe mijn favorietste plek in heel Costa Rica. We hebben 5 groepen apen gezien (zonder gids!!), spin en white-faced monkeys. Verder nog een verdwaalde agouti, veel hagedissen, een tarantula, twee soorten MudMuds en nog veel meer grappige vogels.

Er was geen pin dus we moesten ´s avonds nog terug naar het dichtstbijzijnde dorpje (20 km verderop) om te eten. Ik rij NOOIT meer in het donker hier. Gelukkig had ik een goede ticospotter bij me en reden we bijna in een keer goed. Na onze trail en die rit waren we dood en ik presteerde het om mijn rijbewijs kwijt te raken. Gelukkig lag deze vanochtend nog steeds bij het restaurant (phiew). We zijn daarna verder gereden naar de pacifische kust waar we 4 dagen verblijven in een cheap hostelletje met als tuintje het strand en de zee (ideaal dacht ik zo). De caribische kust heeft zwart zand en deze heeft wit zand en het klimaat is lekker droog en warm en de zee ook. Morgen hebben we surfles en vrijdag gaan we snorkelen en schildpadden spotten.

Nu weer wat anekdotes. De afgelopen weken heb ik moeten aanhoren dat Ilka vind dat het net lijkt of Koen mee is Dit komt door de volgende dingen is mij verteld. Ik verbrand ook super snel en wil goed ingesmeerd worden. Ik zit ook te stressen om te gaan, terwijl Ilka alles rustig aan doet (Pura Vida). Kan niet lang op het strand vertoeven. Te weinig drinken en daardoor hoofdpijn krijgen en ook van blije dance houden en suf worden van Ilka´s favoriete muziek. En er waren nog wat meer dingen die ik bij deze niet meer kan bedenken (en Ilka ook niet). Dus ik ben betiteld als een of ander substituutachtig tweede koen geloof ik (vind ik niet erg hoor en je mag je plaatsje weer innemen over 7 dagen).

BTW iemand, wanneer is de Kerst-inn ik ben toe aan een goed veterinair feestje!

Dikke kus van ons.

  • 10 December 2009 - 07:42

    Tiny:

    Ilka zei het al, maar nu lees ik het ook, Costa Rica is een geweldig land. Prachtige aparte dieren en schitterend landschap.
    Wat een coole outfit hebben jullie op de foto's. Die jurkjes met die wandelschoenen eronder :).
    Ilka traag...hoe kom je daar nu bij? Nooit iets van gemerkt;)

  • 10 December 2009 - 08:56

    Yoran:

    Meiden...fantastische fotos. Hebben jullie de lage gearing ontdekt op de laatste dag dus? :P

    Die boom lijkt de regelrecht uit de lion king. Ik heb exact dezelfde foto van een schorpioen :P Geniet van het strand, Helmie, je kan ook onder de parasol gaan zitten met wat kerels die je bedienen ;)

  • 10 December 2009 - 09:03

    Koen:

    Quote:
    We hebben 5 groepen apen gezien (zonder gids!!)

    Als die apen zich redden zonder gids kunnen jullie dat ook wel ;)

    De foto's zijn echt geweldig! Wish i was there...

    Geen commentaar betreffende de laatste alinea trouwens.

    Kan niet wachten tot jullie weer thuis zijn, er zijn vast nog vele verhalen die verteld moeten, en fotoalbums die geplakt moeten worden!

  • 10 December 2009 - 10:48

    Anouk:

    hey helms, wat een berg avonturen! Begin nu steeds jaloerser te worden hier.. ff checken.. ja ik ben behoorlijk groen aangelopen op dit moment:)
    De kerst inn is 17 december, de DSK heeft een berg nieuwe regels opgesteld. zonder DSK pas kom je er niet in, introducees moeten minimaal 2 dagen van te voren aangemeld worden via de mail en er mogen maximaal 80 introducees binnen. Gezellig dus :S

    nog heel veel pelzier daar!!!!!

  • 11 December 2009 - 07:30

    Els:

    hallo meiden,
    hier gebeuren ook spannende dingen!
    ik heb een baan!!!!!!!
    in een lingerie winkel.
    details komen later.
    geniet nog lekker van zon strand en zee en kom lekker uitgerust weer thuis in de kikkerlandje.
    (het wordt echt koud volgende week.)

    liefs, Els.

    ps. leuk dat je toch een stukje Koen bij je hebt....

  • 12 December 2009 - 00:16

    Roxan:

    Hey Helms en Ilka,

    Supermooie foto's, ik wil ook nog een keer terug ;) Vooral omdat het hier zo koud en grijs is. Geniet nog maar een paar dagen van het mooie weer! Is het jouw trouwens ook opgevallen dat in Pirates of de Caribean nergens zwart zand te bekennen is. Ik voelde me een beetje genept toen ik dat strand zag. Overigens ook door het gebrek aan Johnny Depp ;) Geef mij maar witte stranden en palmbomen. Succes met surfen!

    Groetjes,
    Roxan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helmie

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 77418

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 15 December 2018

Uganda, Pearl of Africa

12 September 2015 - 06 Oktober 2015

Theo en Helmie in Peru

16 December 2013 - 20 April 2014

Helmie goes Kiwi

14 September 2012 - 11 Oktober 2012

Het Polska avontuur

28 September 2011 - 26 Oktober 2011

Roadtrip van Calgary naar L.A.

15 November 2009 - 16 December 2009

Costa Rica

29 Augustus 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: