In San Jose en rare taxi chauffeurs.... - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Helmie Lith - WaarBenJij.nu In San Jose en rare taxi chauffeurs.... - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

In San Jose en rare taxi chauffeurs....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

30 November 2009 | Costa Rica, San José

Hallo allemaal,

Met veel pijn en moeite hebben wij vandaag afscheid genomen van El Refugio de animales. Vooral bij Helmie stonden de traantjes hoog toen zij afscheid moest nemen van Carlithos, we hebben het geprobeerd, maar hij paste toch echt niet in onze handbagage. Echt, zo'n lieve man. Volgens mij moet je hier niet trouwen. Alle huwelijken die wij tot dusver hebben aangehoord zijn slecht. Louis gaat vreemd bij de vleet, maar scheiden is te duur en arme Carlithos is met een feeks getrouwd. (Daarom werken ze dus 7 dagen per week ;)).
We hebben gister nog een vette operatie gezien trouwens, een hernia diafragmatica! Helaas mocht ondanks Ilka's fanatieke beademing het niet baten en is de pup tijdens het dichthechten overleden. (Ik vond al dat mijn hand die alle ingewanden terugduwde zo koud aanvoelde). Maar goed, het was een mooie ervaring om het te zien.
Gister heeft Ilka EINDELIJK met haar geweldige Telelens een kolibri op film kunnen pakken. Helaas past mijn kabeltje niet in haar camera en daar zij het USB kabeltje heeft vergeten moeten jullie het alleen met mijn foto's doen :P.

In totaal hebben wij gezorgd dat ruim 100 dieren geen nakomelingen meer zullen produceren en hebben wij nog ontelbare andere klusjes geklaard. EN we hebben een goede referentie eraan overgehouden :D.

Nu zijn we in San Jose aangekomen nadat we door een illegale taxichauffeur (een vriend van de receptioniste), die sprekend leek op Elvis Presley (AHA, he is still alive!!) naar San Jose gebracht.

We zitten in een of ander hippie hostel met een hangmat in de gesamenlijke ruimte en faithless op de achtergrond, en dat is wel prima. Veel jongelui (stoned) en onze kamer had een vorige bewoonster (een poes, we dachten dat we de geur van kattenpis niet meer zouden ruiken, maar helaas).

We zijn vandaag dan ook actief door San Jose gaan rondwandelen. Eerst langs een hippie park met allemaal vozende mensen. Nog een kerkje bewonderd en daarna een gruwelijke zoektocht naar een (gezellige) pizzeria. Uiteindelijk zijn we bij het broertje van de Pizza Hut beland. Maar goed, ze hadden daar wel pasta met saus voor Ilka.

We voelden ons niet zo veilig om daarna door de donkere steegjes naar het hostel terug te lopen, dus namen we een taxi....

Oh My God, wat een idioot. Wat een inteelt hiero! Ik 20x op de kaart aanmerken waar we moesten zijn. Beetje gebluft met mijn spaanse taalkunsten. Uiteindelijk na half uur bleken we aan de andere kant van de stad te zitten. (vervolgens ging hij wel over op la maria (op de meter, nadat hij dat ons eerst weigerde.) EINDELIJK bij het hostel aangekomen, wilde hij ook nog meer geld, maar ik werd heel boos en heb mijn 200 collones (30 eurocent) terugge-eist EN gekregen!! Arme ziel. Beetje bluffen en dan komt het goed. :D hahahaha

Morgen gaan we richting strand we worden om 6:20 opgepikt. Helaas te vroeg voor het ontbijt met pancakes. Maar ja, je kan niet alles hebben.

Groetjes Helmie en Ilka

P.S. Wat er met de koeien is gebeurd, weten we niet.
P.S.S. foto's staan op http://reislog.riksja.nl/ilkaenhelmie

We hebben hier heel traag internet dus ik denk niet dat we er nog foto's opkrijgen.. :S

• 30 November 2009 - 02:10

Helmie Van Lith:

btw die regenwolkjes bij onze berichten kloppen niet echt hoor :P We hebben geen drupje regen gehad vandaag :D

• 30 November 2009 - 08:25

Michelle:

hey,

Hoe laat ga je naar het strand??!! das toch geen vakantie meer?!
    Nou ja, in ieder geval veel plezier!

groetjes Michelle

• 30 November 2009 - 19:53

Tiny:

Werkelijk, wat een stelletje: 30 eurocent terugeisen ;P. Bedoelden jullie dat 'vozen' letterlijk?
    Fijn dat jullie eindelijk
    lekker strandweer hebben. Geniet ervan!

P.S. Ons internet lag er de hele dag uit.

• 01 December 2009 - 16:18

Roxan:

Hey Helms,ik dacht dat jij niet van strandvakanties hield? Of heeft Thailand je genezen ;) Hebben jullie nog groene papegaaien in San Jose gezien? Of hebben jullie door het gedwaal op zoek naar een pizzeria geen tijd meer gehad om omhoog te kijken? Gelukkig maar dat Ilka een onfeilbaar gevoel heeft voor het opsporen van pasta met saus. Heel veel plezier op jullie verdere reis.

Groetjes,
    Roxan