Daar ga ik weer.... :D - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Helmie Lith - WaarBenJij.nu Daar ga ik weer.... :D - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Helmie Lith - WaarBenJij.nu

Daar ga ik weer.... :D

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmie

14 November 2009 | Nederland, Utrecht

Nog maar een dag en dan gaan Ilka en ik eindelijk naar Costa Rica. Voor de mensen die het niet weten, Ilka is een vriendinnetje van Diergeneeskunde.
Ik kan niet wachten tot ik eindelijk in dat vliegtuig zit, alhoewel ik wel opkijk tegen het aantal reisuren. We vliegen vanaf Schiphol en hebben dan 1,5 uur overstaptijd in New York, ik heb gehoord dat dit iets aan de krappe kant is, dus dat wordt nog sprinten. Om half 11 plaatselijke tijd komen we aan in San Jose.

Maar goed, velen van jullie weten nog niet goed wat ik dit keer aan de andere kant van de wereldbol te zoeken heb. Hier zijn inderdaad geen olifanten, maar wel enorm veel vogels en zeekoeien (mijn stiekeme fascinatie voor deze logge dieren zal sommigen verbazen). Ik hoop dan ook een van deze zeldzame exemplaren in het wild te zien en niet in de burgers zoo.

Het is echter niet alleen maar vakantie tijd, ik ga eerst twee weken castreren bij Animal Shelter Costa Rica in Heredia. (www.animalsheltercostarica.com). Ik wil hier een beetje praktijkervaring met opereren op doen en tevens een mooie dienst aan de samenleving te leveren, daar het zwerfhonden en –katten probleem veel groter is dan in Nederland. Maar wees gerust, ik zal mijn operatiefoto’s tot een minimum beperken.

Hierna gaan we naar Tortuguero waar ik hopelijk een zeekoe zie en vervolgens hebben we een 4WD Suzuki Jimmy gehuurd. Van Guapiles gaat het dan naar sarapiqui waar we gaan raften over de finca, vervolgens gaan we de actieve Arenal vulkaan bekijken, hierna de nevelwouden van Monteverde. Daarna vertrekken we richting het noorden met onze auto en gaan naar Rincon om de zwavelmeren en woudreuzen te bewonderen. Tenslotte hebben we nog 4 dagen die nog vrij zijn, maar we gaan naar het strand en leveren daar onze auto in. De laatste paar dagen willen we gaan snorkelen en vooral gaan relaxen in het zonnetje. De 15e vliegen we weer terug en op woensdag 16 december 8:15 hopen we weer op schiphol te landen. Nou dat was het wel in een notendop. Ik hoop dat jullie weer veel plezier beleven aan mijn reisverslag en ik hoop dat ik ook de tijd zal hebben hem up to date te houden.

  • 14 November 2009 - 14:10

    Marianne:

    Heel veel plezier daar, het klinkt nu al geweldig dus ik ben benieuwd naar de verhalen die je hier zult plaatsen, en die we te horen krijgen als je terug bent!

    Pas goed op jezelf, en geniet er van!

    Liefs Xx Marianne (R)

  • 15 November 2009 - 10:04

    Marise:

    Nou chica, bon voyage! Verveel je hopelijk niet te sterk in het vliegtuig en maar er een mooie tijd van. Genoeg te doen zo te horen, dus ik wacht met smart op je ranzige operatiefoto's en briljante verhalen ;-), x

  • 15 November 2009 - 18:02

    Yvonne Rutten:

    hoi wat gezellig,ik heb jullie verslagen vanuit Thailand echt gemist toen jullie weer terug waren in het saaie Nederland.Jullie moeten ook wel echt walvissen en dolfijnen gaan spotten,zo prachtig!Zet er gerust wat ok-foto,s op dat weten wij wel te waarderen.groetjes en veel plezier.

  • 15 November 2009 - 20:23

    Jacqueline:

    Hej Helmie!
    Wat heb je weer veel geregeld...hopelijk gaat het lukken om al deze plannen te realiseren ;)
    Succes!!!

  • 16 November 2009 - 08:51

    Theop Van Lith:

    Vanochtend 03:00 gebeld door Helmie.
    Moesten in New York blijven (te krappe overstaptijd?) en de telefoons hadden geen bereik.
    Theo

  • 16 November 2009 - 08:58

    Els En Arthur:

    hallo helmie en ilka,
    als het goed is zijn jullie goed aangekomen.
    het is nu maandagmorgen 10 uur bij ons.
    we zijn erg benieuwd hoe alles gaat lopen en we volgen jullie op de voet.
    maak het gezellig en geniet van alles.
    heel veel groetjes.

  • 16 November 2009 - 17:13

    Roxan:

    Hey Helms en Ilka,

    Ik hoop dat jullie ondertussen goed zijn aangekomen. Heel veel succes met castreren. Spannend hoor! Ik zie uit naar jullie verhalen en (eventueel bloederige) foto's.

    Groetjes,
    Roxan

  • 17 November 2009 - 15:53

    Theo Van Lith:

    ter info van allen.
    Vanmorgen 00:30 sms ontvangen dat de meiden goed waren aangekomen én onthaald in Costa Rica. helmie's telefoon heeft geen bereik, Ilka's telefoon wel

    groetjes theo

  • 17 November 2009 - 16:20

    Tiny Bosman:

    Zo meiden,

    Jullie hebben wel een reis van zo'n 36 uur gemaakt of niet? En jullie dachten al een lange reis te gaan maken. Jeminee. Ilka je hebt je moeder wel ff laten schrikken hoor, toen ik gisteren alsmaar geen smsje kreeg. Gelukkig heeft Koen ons bijgepraat.Fijn dat jullie eindelijk zijn aangekomen.
    Heel veel plezier.

  • 17 November 2009 - 18:01

    Gerianne:

    Hey,

    Stoer dat jullie de Amerikanen zijn gepasseerd en in Costa Rica zijn! Hebben jullie al een ok en slachtoffers gevonden? Ben benieuwd, geniet ze!

    Groetjes,

    Gerianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helmie

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 77424

Voorgaande reizen:

24 November 2018 - 15 December 2018

Uganda, Pearl of Africa

12 September 2015 - 06 Oktober 2015

Theo en Helmie in Peru

16 December 2013 - 20 April 2014

Helmie goes Kiwi

14 September 2012 - 11 Oktober 2012

Het Polska avontuur

28 September 2011 - 26 Oktober 2011

Roadtrip van Calgary naar L.A.

15 November 2009 - 16 December 2009

Costa Rica

29 Augustus 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: